“Бачення компанії в майбутньому – сучасне європейське підприємство, де хочеться працювати ”, – директор “КрамТехЦентру”

Інноваційне виробництво
12 Травня 2021
КрамТехЦентр

Проєкт USAID “Економічна підтримка Східної України” (Проєкту USAID) продовжує серію статей про успішні бізнеси на Сході України. Власники та керівники розповідають про свій шлях до успіху.

Пропонуємо інтерв’ю з Максимом Коротуном – директором підприємства “Крамтехцентр”. Говоримо про стратегію, філософію, наставництво та менторство на підприємстві.

Довідка: Машинобудівне підприємство “Крамтехцентр” засноване у 1999 році. Підприємство виготовляє конвеєри, ролики, редуктори. Продає продукцію вуглевидобувним підприємствам, коксохімічним заводам, гірничозбагачувальним фабрикам та металургійним комбінатам України, експортує до Білорусі, Казахстану, Молдови. На “Крамтехцентрі” працюють 200 людей.

– Максиме, розкажіть, з чого почався Ваш шлях у бізнесі.

– Я займався професійно дзюдо, став майстром спорту України міжнародного класу. Завершив навчання у Донецькому національному технічному університеті за спеціальністю інженер-технолог. Кілька років працював на різних підприємствах, у 2013 році прийшов на “Крамтехцентр” менеджером. Це підприємство заснував мій батько Сергій Коротун. З невеликої фірми за двадцять два роки воно стало потужним машинобудівним підприємством з інжиніринговими рішеннями. Три роки після загибелі батька я очолюю завод. Це стало для мене життєвим випробуванням.

– Є щось у бізнесі, що Ви успадкували від батька? Як це допомагає розвивати справу?

– Батько завжди говорив про інноваційність та бізнес-культуру. Разом з ним я вчився у німців, бачив, як ведуть бізнеси компанії, яким понад сто років, які вони розвиваються у довгостроковій перспективі. Наприклад, я вірю в те, що кожна компанія має накопичений корпоративний інтелект та досвід, свою культуру. Також у “Крамтехцентрі” ми використовуємо чотирнадцять правил від компанії “Тойота”. У японців є поняття “кайдзен” – це процес безперервного вдосконалення. Японці вважають, що керівник в усьому має покладатися не на інформацію підлеглих, а на ту, яку побачив на власні очі. Ми усвідомлюємо, що розвиватися мають як директор, так і усі працівники. Світ дуже динамічний, усі процеси постійно та швидко змінюються, якщо не удосконалюєш свої навички, то втрачаєш їх. Тому ми запровадили на підприємстві систему наставництва та менторства, коли старші діляться досвідом з молодими фахівцями. Жодну людину не можна навчити, якщо вона не захоче сама навчитися. Зараз нашій компанії двадцять років, мені цікаво, як вона буде виглядати у своє сорокаріччя. У німців я почув таку історію: одна компанія вклала гроші у розчищення місцевої річки. Не тому, що компанія дбає про екологію, а тому, що за п’ять чи десять років ці ж роботи будуть значно дорожчими, а за двадцять років дістануться їхнім дітям. Фактично, дістанеться не річка, а проблеми. Ось приклад стратегічного мислення. Чим більший термін ти береш для стратегічного планування, тим краще. Тому ми сповідуємо японську та німецьку філософію у роботі.

– Торік за сприяння Проєкту USAID “Економічна підтримка Східної України” Ви з колегами створили стратегію розвитку підприємства. На що вона розрахована, куди має рухатися “Крамтехцентр”?

– Інколи потрібно ухвалювати рішення, які у короткостроковій перспективі можуть зашкодити, але у довгостроковій вони спрацюють. Ми думали над тим, як розвивати далі “Крамтехцентр”, які рішення втілити, щоб не лише вижити, а й стати кращими, конкурентними, більш успішними. У нашій стратегії на наступні чотири роки – вихід на нові ринки, у тому числі Казахстану, Узбекистану, участь у проєктах з партнерами-виробниками, які сприяють розвитку нашої компанії. Ми плануємо вдвічі збільшити обсяги виробництва, диверсифікувати замовлення, збільшити портфель з інших регіонів України. Нам цікаві великі проєкти – участь у будівництві якоїсь фабрики, заводу, до такого хотіли б долучитися. Зараз на підприємстві ми займаємося ремонтом офісних приміщень, оздоблюємо за новим брендингом. Наша місія – пропонувати замовникам комплексні надійні інжинірингові рішення, які будуть оптимізувати виробничі процеси. Ми все частіше чуємо від замовників, що їм потрібне готове рішення, а не частина продукту, ми враховуємо це у своїх розробках та маємо бути готовими до запиту клієнтів на роботи “під ключ”. Наше бачення у майбутньому – бути сучасним європейським підприємством, де хочеться працювати.

– Якщо порівняти бізнес та спорт, Ви відчували у бізнесі емоції, схожі на перемоги у спорті?

– У спорті усі емоції дуже концентровані. Найяскравіша – мить перемоги, є емоції до та після перемоги. У бізнесі ці відчуття розтягнені в часі. У бізнесових справах радієш поетапно: спочатку, коли виграв тендер та отримав замовлення, потім – коли виконав роботи за цим замовленням, далі – коли отримав гроші за цю роботу. У бізнесі потрібно отримувати задоволення від різних процесів. Я намагаюся це робити.

Грантова та освітня допомога підприємцям на Сході України надається Проєктом USAID в рамках інформаційної кампанії “Схід економічних можливостей”. Кампанія покликана привернути увагу всієї України до потреб і можливостей Сходу, адже ще ніколи у регіоні не було стільки ініціатив, покликаних покращити рівень життя населення, розвивати бізнес у перспективних галузях економіки, відновлювати інфраструктуру. Ще ніколи не було стільки проєктів, готових залучати інвестиції та допомагати стати регіону сильним, креативним та привабливим для роботи й життя