“ПОЛЮБИЛА ПАСІКУ УСІМ СЕРЦЕМ” – ЯК ЛІКАРКА ІЗ ЗАПОРІЖЖЯ СТАЛА БДЖОЛЯРКОЮ

Бджільництво
30 Грудня 2020
Natalia Zubarieva sells tea and honey gift packages

Наталія Губарєва із Запоріжжя разом з чоловіком чотири роки займаються бджільництвом. Свій перший рій вони отримали задарма – бджоли просто залетіли у вулик, який стояв порожнім серед городу.

“Ще батько мій хотів займатися бджільництвом, купив вулики, але так і не розпочав цю справу. Вулики припадали пилюкою у гаражі. Мій чоловік дістав їх. Коли виставили серед садочка, рій бджіл просто прилетів і залишився. Ми подумали, що це знак для нас”, – каже Наталія Губарєва.

Далі почали купувати бджолині сім’ї. Лікарка за освітою, жінка стала приходити на пасіку у Токмаку (місто у Запорізькій області). У цей час з дитиною була у декретній відпустці.

Спочатку спостерігала за бджолами, їх поведінкою.

“Щоразу мені ставало все цікавіше. Гудіння бджіл, запах пилку мене заворожили. Потім я почала допомагати чоловікові у цій справі. Полюбила пасіку всім серцем”, – ділиться Наталя.

Зараз родина має 50 вуликів. Мед з родинної пасіки Губарєви продають фасованим. Це сортовий мед – ріпаковий, соняшниковий, коріандровий, липовий, з додаванням спецій та прянощів. Саме вони додають смакових властивостей меду.

“Неподалік нашої хати фермери висівають коріандр. Це нектароносна рослина, з неї виходить прекрасний мед з карамельним присмаком. Також я роблю мед з чебрецем, розмарином, тим’яном, корицею, апельсином, кизилом”, – говорить жінка.

У серпні та вересні родина Губарєвих взяла участь у фестивалях Local Farmer Fest, які відбулися у Бердянську та Маріуполі за сприяння Проєкту USAID “Економічна підтримка Східної України” (Проєкт USAID).

На них бджолярі познайомилися та налагодили співпрацю з іншими крафтовими виробниками Сходу України. Зараз співпрацюють з виробниками кизилу, крафтових чаїв, м’ясних делікатесів, сирів. Спільно готують новорічні та різдвяні смаколики.

“Вперше ми взяли участь у такому заході. Це був старт – ми повірили в себе. На фестивалях познайомилися з іншими виробниками. Зараз формуємо спільні подарункові набори – у них ковбаса, сири, мед, пастила, чаї. До Новго року отримали багато замовлень – пакунків чаю з медом”, – розповідає Наталія.

Зараз розробляє логотип та власну торгову марку.

“Все в меду” – так буде називатися моя торгова марка. Для мене це означає успіх, гармонію, як у вулику, натхнення, улюблену справу. До мене повертаються людські емоції, і це надихає розвиватися далі. Я планую більше розповідати людям про культуру споживання меду, також вестиму свій блог з порадами та рецептами, – ділиться планами бджолярка.

А наступного року навчатиметься у бізнес-школі підприємництву. Вірить, що усе це сприятиме розвитку її родинної справи.

Грантова та освітня допомога підприємцям на Сході України надається Проєктом USAID в рамках інформаційної кампанії “Схід економічних можливостей”. Кампанія покликана привернути увагу всієї України до потреб і можливостей Сходу, адже ще ніколи у регіоні не було стільки ініціатив, покликаних покращити рівень життя населення, розвивати бізнес у перспективних галузях