Кількість туристів у Приазов’ї може зрости вдвічі

Туризм
03 Червня 2021
Колоритне Приазов'я бренд
До 2030 року кількість туристів у Приазов’ї може зрости до п’яти мільйонів людей. Такі прогнози озвучили експерти 3 червня під час презентації Дорожньої карти розвитку туризму Приазов’я. Дорожню карту розробили на замовлення та за сприяння Проєкту USAID “Економічна підтримка Східної України” (Проєкт USAID).
Карту розробляли експерти туристичної галузі, представники туристичного бізнесу регіону – готелів, санаторіїв, баз відпочинку, представники місцевої влади, громадські діячі, науковці, культурологи та митці.
“Потенціал Приазов’я реалізований лише на чверть, тож у нього великі перспективи. За нашими підрахунками, Приазов’я приймає три мільйони туристів на рік. Ми вважаємо, що до 2030 року кількість туристів може зрости майже вдвічі – до п’яти мільйонів людей, також має зрости час відпочинку – туристи відпочиватимуть в середньому дванадцять днів, а не сім, як зараз, приїжджатиме більше туристів з інших країн, – сказав консультант Проєкту USAID, експерт з розвитку туристичних дестинацій Олександр Лієв.
Проєкт USAID підтримує розвиток туризму в Приазов’ї шляхом реалізації широкомасштабної чотиристоронньої програми, яка сфокусована на:
• сприянні розвитку туристичних продуктів;
• створенні сприятливих умов маркетингу туристичних продуктів;
• підвищенні досконалості туристичних продуктів;
• заохоченні партнерства у галузі туризму.
Дорожня карта розвитку туризму в Приазов'ї
Ключовими локаціями для розвитку нових туристичних продуктів регіону стануть: Маріуполь та його околиці, Бердянськ, Кирилівка, Мелітополь, Генічеськ, Арабатська стрілка і національні природні парки, які розташовані на узбережжі Азовського моря.
Для розвитку Приазов’я пропонують створити нові туристичні продукти: санкур-продукти (оздоровчі), конференцпродукти (проведення конференцій), екотуризм (відвідування природних парків та заповідних територій), гастропродукти (знайомство з місцевою кухнею різних культур), пізнавальні продукти (організація фестивалів), спортпродукти (проведення спортивних масових заходів).
Одним із цікавих та перспективних напрямків розвитку туризму є медичний туризм, цей напрямок щороку зростає.
Автори Дорожньої карти пропонують запровадити смарт-спеціалізацію у Приазов’ї: створити території для родинного відпочинку, екологічного, фестивального напрямків, окремо виділити виробничий сектор.
У Приазов’я є великий ринок для розвитку місцевих виробників, адже більша частина продуктів та напоїв завозиться з інших регіонів України. Ці напрямки може використати місцевий бізнес для залучення інвестицій та подальшого розвитку.
За підрахунками розробників Дорожньої карти щороку туристи у Приазов’ї споживають 15 мільйонів пляшок води, при цьому у регіоні виробляється лише третина. Бізнес потребує співфінансування на розвиток інфраструктури, покращення сервісу, створення нових туристичних продуктів. Це можуть бути гроші з державного, місцевого бюджетів, приватні інвестиції, іноземних донорів, які підтримують розвиток України.
“Подолання занепаду традиційних галузей на Сході України та у Приазов’ї, диверсифікація економіки є одними з пріоритетних напрямків роботи Проєкту USAID, саме тому ми підтримуємо розвиток туризму Приазов’я. Ми віримо, що в регіоні є можливості для побудови та успішної реалізації стратегії розвитку туризму і сподіваємось, що презентована сьогодні Дорожня карта стане вектором розвитку для всіх стейкхолдерів індустрії гостинності Приазов’я”, – зазначив Олександр Файнін, керівник сектору туризму Проєкту USAID “Економічна підтримка Східної України”, експерт з кластерного розвитку туризму.
Також Приазов’я відтепер має візуальний бренд – “Колоритне Приазов’я”. Символом бренду є кольоровий літачок та парасолька, які символізують різноманіття регіону та його цікавість: тепле Азовське море, мелітопольську черешню, сіль озера Сиваш, вежу у Маріуполі. Новий бренд можна використовувати у світлинах, буклетах, сувенірній продукції (виготовленні футболок, чашок, магнітів, екоторбинок), на автобусах, які перевозять відпочивальників.
Ознайомитись з повним текстом Дорожньої карти розвитку туристичної дестинації Приазов’я на 2021-2030 роки
Підпишись на Newsletter

Хочеш отримувати новини?