“Крамтехцентр”: від бізнес-процесів до стратегії та філософії

Інноваційне виробництво
08 Листопада 2021
Максим Коротун, директор та співвласник "Крамтехцентру"

Машинобудівний завод “Крамтехцентр” є партнером Проєкту USAID “Економічна підтримка Східної України” (Проєкт USAID) з вересня 2020 року. Понад 20 років підприємство спеціалізується на виробництві конвеєрних систем для металургійної та гірничо-видобувної промисловостей, постачає свою продукцію ключовим гравцям українського ринку, експортує продукцію до Білорусі. У компанії працюють 200 людей.

За час співпраці з Проєктом USAID “Крамтехцентр” встиг розробити довготермінову стратегію розвитку, відпрацювати з консультанткою проєкту Оленою Микал велику кількість вузьких місць у бізнесі, а нещодавно – формалізував довготермінову співпрацю з перспективним австрійським партнером.

Компанія розвивається, проходить через важливі трансформаційні зміни. Про них і говоримо із директором та співвласником підприємства Максимом Коротуном.

Максиме, розкажіть, що втілили за рік роботи із Проєктом USAID?

Цей рік був плідним для компанії “Крамтехцентр”. Разом із консультантами Проєкту USAID ми розробили стратегію розвитку компанії на три роки. Ми обрали пріоритетні напрямки – маркетинг, HR – пошук та залучення талановитих працівників. Наприклад, ми навчаємо працівників у компанії, втілюємо методику наставництва. Затвердили фірмовий стиль нашої компанії, який розробив спеціаліст Проєкту USAID, почали використовувати корпоративну символіку та атрибутику у спілкуванні з клієнтами та всередині компанії. Це демонструє наше нове і сучасне обличчя.

"Крамтехцентр" спеціалізується на виробництві конвеєрних систем для металургійної та гірничо-видобувної промисловостей

Що змінили у бізнес-процесах і в діяльності в цілому?

Ми збудували нову заготівельну ділянку, налагодили автоматичну подачу роликів для фарбування у цех. Також, ввели в експлуатацію обладнання, яке поглиблює автоматизацію процесів. Автоматизуючи виробництво, ми покращуємо умови роботи усіх працівників – конструкторів, технологів, слюсарів. Це все впливає на результат роботи. Завдяки співпраці з консультанткою Проєкту USAID ми скорочуємо часові витрати на операції, оптимізуємо те, що робили роками за незмінним сценарієм. Ми зменшили документообіг і працівники почали виконувати більший обсяг роботи за той самий час. Ми проаналізували ринок, його потенціал, створили плани для кожного працівника у відділі маркетингу. Також плануємо вийти на експорт зі своєю продукцією – для цього взяли на роботу окремого фахівця. Розвиваємо соціальні мережі, пишемо про свою роботу – це приваблює до нас нову аудиторію, створює імідж нашої компанії.

Дізнайтесь більше про діяльність Проєкту USAID в області інновацій для виробництва (I4M) 

Нещодавно у компанії провели анкетування. Що питали у людей і які результати отримали?

Під час анкетування ми запитали у наших працівників, що вони думають про нашу компанію, чи задоволені роботою. Їхні відповіді опрацювали, а висновки включили до планів на наступний рік. Дещо вже втілили – покращили умови у роздягальнях, завершуємо ремонт у їдальні.

Що за цей рік змінилося для Вас особисто?

Щоб змінити щось у компанії, треба змінитися самому. Наприклад, щоб перейти на новий рівень залучення працівників, треба самому переглянути ставлення до цього процесу. Треба знайти час на це, відірватися від операційних процесів. Багатьом здається, що це не має цінності. Я так не вважаю: спочатку ти виділяєш час на відпрацювання стратегічних питань, потім це окуповується змінами у компанії, які зрештою приносять гроші.

Працівники компанії – це партнери. Коли так думаєш, ставлення до роботи змінюється. Це не лише про прибутки, а й про збитки компанії, про відповідальність кожного у ній.

У Вашій компанії на нарадах говорять про філософські речі. Розкажіть, як це впливає на результат роботи?

Збиральна ділянка в "Крамтехцентр"Щосереди у нас з консультанткою Проєкту USAID проходять наради з покращення бізнес-процесів. Віднедавна, крім суто робочих моментів, ми почали обговорювати філософські питання. Наприклад, що мотивує людей ходити на роботу, заради чого вони встають щоранку. Я про це думаю щодня. До речі, це питання ми поставили під час анкетування. Хтось вказував комфортні умови на роботі, хтось – на дружню атмосферу, для частини людей мотивацією є гроші, робота з викликами. Відповідно, треба розділяти людей за психотипами, до кожного шукати свій підхід. Мені подобається філософія Дао Тойота. Вона виходить з того, що працівники компанії – це партнери. Коли так думаєш, ставлення до роботи змінюється. Це не лише про прибутки, а й про збитки компанії, про відповідальність кожного у ній. Коли людина відчуває себе частиною компанії, а не лише найманим працівником, вона буде зацікавлена зробити більший внесок у розвиток, отримати кращий результат. Я намагаюся застосувати це у своїй компанії, навчаю цього людей. Наприклад, у “Крамтехцентрі” немає системи покарання за брак продукції. Ми вважаємо, що людина має усвідомити свою відповідальність на кожному етапі виробництва, але для цього працівники повинні бути ініціативними та відповідальними, а не лише виконавцями завдань.

Які маєте плани розвитку надалі?

“Крамтехцентр” працює над тим, щоб експортувати продукцію до країн Європейського Союзу. Зараз ведемо перемовини з австрійськими партнерами. З наступного року очікуємо нових проєктів у розвитку машинобудівної, металургійної галузей. Ми придбали нове обладнання, завершуємо виготовлення нового верстата. Це дасть можливість збільшити додану вартість нашої продукції – усе будемо виготовляти на своєму підприємстві, а не віддавати на аутсорсинг. Від цього “Крамтехцентр” стане більш стійким на ринку машинобудівних підприємств України, а також зможе конкурувати з європейськими виробниками.