Проєкт USAID «Економічна підтримка України» надав 310 вагонів 9 партнерам, щоб продовжувати своєчасно доставляти зерно на зовнішні ринки.
Після руйнування Каховської гідроелектростанції 13 річкових портів НІБУЛОНУ на річках Дніпро та Південний Буг опинилися у блокаді – з них неможливо було вивозити зерно. НІБУЛОН почав возити зерно наземними шляхами та завдяки 50 вагонам, кожен з яких вміщує 70 тонн зерна, зміг побудувати нові логістичні шляхи та зменшити вартість перевезення. НІБУЛОН продовжує транспортувати зерно та зберігає близько 600 робочих місць.
«Вагони, отримані від USAID у серпні 2023 року, вже перевезли 73 000 тонн українського зерна. Саме ця допомога міжнародних партнерів допомогла нам зберегти робочі місця у заблокованих річкових портах, які опинилися відрізаними від водної логістики», – говорить Михайло Різак, директор із взаємодії з органами влади компанії «НІБУЛОН».
Двадцять вагонів-зерновозів, які компанія Ерідон отримала від Проєкту USAID у січні 2024 року, вже перевезли понад 10 000 тон зерна.
«Компанія Ерідон працює із більше ніж 12 тисячами агровиробників. Раніше ми орендували вагони, а завдяки цій допомозі маємо можливість направити економію від перевезень на інвестиції у підвищення експортних потужностей та надавати допомогу фермерам у вигляді додаткової премії, – коментує Сергій Грязнов, генеральний директор компанії ТОВ Фірма «Ерідон». – Фермери отримали близько 210 грн надбавки до середньоринкової ціни на 1 тонну зернових, що є суттєвою фінансовою підтримкою для малих агровиробників під час війни».
А 15 вагонів для «Сігнет Центр», надані USAID, виконали свої перші рейси від елеваторів до українських портів Чорного моря – агрокомпанія перевезла ними кукурудзу врожаю 2023 року на зовнішні ринки, витрати на логістику зменшилися на 11%.
«Нові вагони дозволять компанії у цьому сезоні збільшити економію на транспортуванні до 40%. Зараз собівартість перевезення складає 530 грн/мт проти комерційної ціни на ринку у 850 грн/мт, – говорить комерційна директорка групи компаній Cygnet Наталія Богданович. – Також це дасть можливість пропонувати на елеваторах повний сервіс від елеватору до порту за привабливою вартістю, і тим самим доставити більше українського зерна на зовнішні ринки, які його потребують».
25 вагонів – зерновозів допомогли компанії «Адмейда Груп» також зменшити витрати на оренду вагонів і врешті збільшити кількість перевезеного зерна.
«Для нашої команди отримання нових вагонів-зерновозів стало мотивуючою подією, оскільки ми втратили значну частину своїх виробничих активів з початком повномасштабного вторгнення. Ми очікуємо, що використання вагонів призведе до збільшення загальних експортних можливостей на 39 000 тон на рік. Вже в травні ми змогли додатково перевезти понад 2 000 тонн зернових на експорт, а в червні цей обсяг сягнув понад 2 400 тонн. Маємо плани та почали втілювати заходи щодо значного збільшення власного парку вагонів – зерновозів», – ділиться директор «Алмейда Груп» Максим Волченко.
До кінця серпня 2024 року Проєкт USAID планує доставити партнерам ще 40 вагонів.
Більше про ініціативу можна дізнатися за посиланням.