14 та 16 жовтня понад 50 представників 4 агрокомпаній – ТОВ «АР Бориспіль» (Agro Region Group), ПрАТ «Славутський Солодовий Завод» (Суффле Агро Україна), ПрАТ «МХП», АТП-2004 (ТОВ «Кернел») та АТ «Укрзалізниця» – партнерів Проєкту USAID «Економічна підтримка України» (Проєкт USAID) – взяли участь у вебінарах «Управління цінністю та мінімізація втрат у процесах логістичних компаній агросектору» та «Аналіз поточного стану сервісних та офісних процесів у логістиці. Практика з аналізу та побудови карти процесу на прикладі логістичних кейсів», які провели консультанти ГО «Лін Інститут Україна» Андрій Дмитрієв та Тетяна Озтунч.
Учасники дізналися про історію запровадження лін-методології у світі, почули приклади та переваги її використання як на великих виробництвах, так і у малому бізнесі, та дізналися, як проводити аналіз цінності, виявляти втрати у сервісних та офісних процесах, а також створювати карту процесу поточного стану, яка допоможе визначити поточні етапи та виявити проблемні зони в сервісних та офісних процесах при логістиці зерна.
Лін-методологія (lean -з англ мови – гнучкий, стрункий) – це система безперервного навчання за рахунок покращення різних процесів у компанії, яка передбачає поєднання трьох складових – люди, цілі, процеси, а також лін-мислення. Компанії, які впроваджували таку систему, мають цілі підрозділи, які допомагають зрозуміти цінність клієнта і надати йому якісні послуги та товари.
«Це гарна можливість для компаній зменшити свої виробничі витрати за рахунок перегляду робочих процесів, — сказав консультант Дмитрієв. – Щоденні процеси мають бути вибудовані так, аби на першому місці стояли потреби клієнта. Йому нецікаво, як ви готуєте договір і чому машина стояла на кордоні, клієнт хоче вчасно отримати свій товар. Тож цінність клієнта – це вирішити проблему там, де треба, швидко, у повному обсязі, без зайвих витрат часу та скоротити кількість рішень».
На конкретних прикладах учасники розібрали кейси цінності для клієнта у процесі відвантаження зерна, виділивши ті, що є цінністю для клієнта та втратами. Серед 8 видів основних втрат є надлишкове транспортування, запаси, зайві рухи, очікування, перевиробництво, зайва обробка, дефекти, нереалізований потенціал працівників. Учасники опанували структуру, інструменти та мету картування на прикладі процесу приймання пшениці.
Це перші заходи курсу з Lean-аналізу та вдосконалення сервісних та офісних процесів для агрологістичних компаній, який складається із 7 вебінарів і триватиме до 6 листопада.
Отримані знання допоможуть агрокомпаніям оптимізувати логістичні процеси та скоротити часові витрати на проведення щоденних операцій з підготовки зерна до експорту.
Окрім цього курсу, в рамках гранту для ГО «Лін Інститут Україна» планується провести кайдзен-події для агрологістичних компаній, швидке навчання персоналу агрологістики з використання методу «Training Within Industry», курс із сервісного та технічного обслуговування агротранспортного, логістичного та лабораторного обладнання, а також систематичну посттренінгову підтримку. Ці грантові активності будуть впроваджуватися до вересня 2025 року.