20-21 червня в Одесі представники Проєкту USAID “Економічна підтримка України” (Проєкт USAID) та представники агрокомпаній взяли участь у дводенній щорічній конференції «Maritime Days in Odesa 2024», організатором якої виступає міжнародна юридична компанія Interlegal. Конференція проводиться з 2005 року та вже вдруге під час повномасштабного вторгнення, що підкреслює наскільки важливою для України є тема агроекспорту.
Під час заходу провідні експерти у сфері судноплавства, логістики та зернотрейдингу говорили про ризики під час війни у морських перевезеннях, страхування та юридичні питання щодо контейнерних та олійних перевезень, поділилися планами на новий зерновий рік і прогнозували, як реагувати на виклики, в яких змушений працювати український ринок.
Секція «Інвестувати не можна змарнувати: успішні інвестиції у штормові часи» була присвячена кейсам успішного інвестування, що є надзвичайно сміливим кроком в умовах воєнного часу. Спікери поділилися, як приймалися ці рішення та розповіли про своє бачення перспектив бізнесу.
Анастазія Ванькова, голова з трейдингу та логістики зернових та олійних культур агрохолдингу Agrominо – партнера Проєкту USAID, розповіла про інвестиції компанії під час війни. Рік тому Agromino придбала балкер, з яким розпочала експорт українським зерновим коридором.
«У нашої компанії є 42 тисячі гектарів землі і приблизно 30 тисяч з них знаходяться на Харківщині. Близько 6 тисяч гектарів заміновано. Також ми є одним з останніх підприємств, яке продовжує роботу у Вовчанському районі Харківської області під постійними обстрілами, – розповідає Анастазія Ванькова. – Ми зрозуміли, що залежність від когось під час сезону може призвести до зменшення нашої маржі, наприклад через простій вагонів, суден, до того ж ставки на фрахт і перевалку в сезон зростають. А втрата маржі не дозволить нам покрити ті збитки, які ми несемо на Харківщині через бойові дії. Це стимулювало нас отримати статус портового оператора і придбати друге судно, яке зараз завантажується в одному з портів Великої Одеси».
Також учасники говорили про плани на новий маркетинговий рік, очікування від жнив-2024, обмінювалися контактами та налагоджували нові партнерства для подальшої комунікації, аби зерновий експорт з України під час війни продовжував приносити валюту в Україну та дозволяв галузі бути більш стабільної у нестабільні часи.