Маріупольчанка Юлія Баляба до 24 лютого мала багато різних справ. У неї була робота офіс-менеджера в IT-компанії, також вона проводила заняття з англійської мови для учнів (має диплом перекладача) та мала улюблене хобі – онлайн-магазини брендової косметики та сумок. Щоб краще розвивати магазини, удосконалити свої знання з продажів та здобути нові, відправила анкету на курс “Менеджер з онлайн-продажів” від Проєкту “Економічна підтримка Східної України”. Але почалася війна.
Родина Юлії намагалася вижити у Маріуполі, який з 24 лютого постійно обстрілювали російські війська.
“Ми просто чекали, коли закінчаться постійні обстріли, намагалися вижити, а 17 березня трохи стихло і ми побачили, що люди виїжджають, ризикнули та теж поїхали у невідомість, потім з’ясувалось, що був відкритий “зелений коридор”, – згадує жінка жахливі дні, проведені у рідному місті. – 18 березня ввечері ми приїхали до Вінниці. Звісно, нічого не було з собою – ні якихось базових речей, ні одягу, лише рюкзак з цінними речами, кіт та пес. Ми не знали що робити, як жити далі”.
Її життя повністю змінилося. Учні з англійської роз’їхались, дехто ще залишався у Маріуполі, але англійська стала неактуальна для них на той час. Робота в IT-компанії теж завершилась, бо маріупольського офісу не стало. Увесь склад косметики та сумок теж залишився у Маріуполі, тому продажів не було.
“Ось так в один момент рухнуло все. Я з активної позитивної життєлюбної дівчини перетворилась на невідому мені людину, – розповідає жінка. – Потім був певний час на відновлення та повернення до життя. Згодом я згадала, що у мене було декілька посилок з косметикою, які замовила закордоном ще до війни, я їх розшукала – вони були на терміналі у Львові, то я їх направила до Вінниці та стала чекати. Я була дуже рада, коли їх отримала та розпочала активно повертати до життя мій онлайн-магазин брендової косметики”.
У цей же час Юлія дізналася, що її заявку відібрали на навчання. Для неї це був знак, що все вийде та не можна кидати свою справу. Курс зі спеціальності «Менеджер з онлайн-продажів» розпочався 14 червня 2022 року і складався з 12-ти онлайн-модулів. Протягом місяця учасники дізналися про роботу і функції менеджера з онлайн-продажів, вивчили найбільш ефективні техніки продажів і отримали навички розробки унікальної торгової пропозиції, користування інструментами цифрового маркетингу й організації потоку клієнтів. Загалом, 20 учасників з Донецької і Луганської області успішно закінчили курс і додатково отримали індивідуальну менторську підтримку і консультації від тренера.
“Дуже важко просуватись в мережі без великого складу товарів, без грошей на маркетинг, без сайту, без реклами на дошках оголошень. Але варто вміти це робити безкоштовно, і я роблю це кожен день, вкладаючи поки що, лише свій час, здобуті навички та бажання зробити українських дівчат, хоч трохи щасливішими”.
Під час навчання ментор запропонував учасникам та учасницям об’єднатись та створити свій онлайн-проєкт, Юлія взяла відповідальність за команду на себе – стала керівником проєкту. Її команда з сімох людей створила онлайн-магазин товарів для хобі та спорту під назвою “StopStress”.
“Перш за все, ми хочемо досягти соціальної мети – покращити якість життя жителів України, об’єднати українські сім’ї за спільними заняттями та за допомогою наших товарів подолати щоденний стрес та напругу, що викликані воєнним станом у нашій державі. Ми вирішили продавати товари, які допомагають відволікатись від щоденних проблем, знижувати рівень стресу, розслаблятись, приділяти увагу собі, дитині, родині. Зараз на нашому сайті представлені різні настільні ігри для дітей та дорослих, картини для малювання за номерами, товари для спорту, такі як килимки, скакалки, м’ячі та інше”.
Проєкт поки що не приносить заробітку, але команда працює над цим, має велику мотивацію та вірить у свою ідею. Вже створили сайт, знайшли постачальників, наповнюють його товарами, просувають їх через соціальні мережі. У них вже є маленькі досягнення за два місяці роботи. Юлія розробила сайт на безкоштовній платформі, також створили Інстаграм-сторінку. Команда потребує зарплати, вкладення коштів на обслуговування сайту, на рекламну компанію, на техніку для роботи, бо у команді – переселенці, не у всіх є потрібні ресурси для повноцінної роботи.
“Мені цей курс дав багато: по-перше, це зацікавленість та віру у себе, наш ментор дуже змотивував мене та повірив у мій особистий проєкт з продажу косметики “MySecretUa” та проєкт “StopStressua”. По-друге, я почула, як діяти у стресових ситуаціях, як розвиватись, як бути ефективним менеджером та які техніки продажів і типи реклами використовувати та як масштабувати бізнес. Я отримала гарну базу та відтепер впевнено крокую, я дуже вдячна Проєкту за цей курс підтримки, він був проведений дуже своєчасно, дав знання та не дав впасти у депресію у зв’язку з ситуацією в країні”.