Делегація з України бере участь у найбільшому медовому конгресі світу Апімондія

Бджільництво
07 Вересня 2023

За сприяння Проєкту USAID “Економічна підтримка України” 10 виробників обладнання для бджільництва, бджолярі та представники Спілки пасічників України беруть участь у міжнародній виставці “ApiExpo”, яка відбудеться в рамках 48-го світового конгресу “Апімондія”.

Захід розпочався 4 вересня і триватиме до 8 вересня у Сантьяго (Чилі).

До складу делегації увійшли представники 10 експортоорієнтованих українських мікро-, малих та середніх підприємств – компаній з переробки меду та інших продуктів бджільництва, виробників обладнання для бджільництва та постачальників ІТ-послуг для бджолярів. До складу делегації також увійшли два представники керівних органів Спілки пасічників України, а також два профільних представники Проєкту USAID.

У перший день виставки участь у виставці взяв Тимчасовий повірений у справах України в Республіці Чилі Владсислав Богорад. Він пообіцяв сприяння учасникам виставки та представникам медового сектору, аби допомогти налагодити бізнес-партнерства.

Одним з учасників заходу є підприємець Олександр Столяров. Чотири роки він розвиває виробництво пінополіуретанових вуликів у Києві “Bee house”. Свої вулики відправляв до війни по всьому світу, але зараз, каже підприємець, значно здорожчала логістика, тож він шукатиме на Апімондії нових партнерів, аби поставляти їм сучасні вулики.

“Від початку війни продажі вуликів впали до 80%, нам знадобився рік, аби знову відновити довоєнні об’єми. Ми мали продажі на Гаваї, у Литву, Португалію. Скажімо, ціна на Гаваї зросла в 4 рази, тож економічно невигідно відправляти туди. Зараз наш новий канал продажів – наші бджолярі, які виїхали за кордон через війну, але там продовжують займатися бджільництвом. Ще два роки тому до нас зверталися чилійські бджолярі, сподіваюся, що вони зацікавляться нашими вуликами, адже зможуть потримати їх в руках та оцінити якість. На Апімондію приїжджають бджолярі з усього світу, однозначно це нові можливості та новий досвід”, – каже пан Олександр.

Підприємець з Мелітополя Денис Лагода – керівник “ВРМ-Агро”, який теж у складі делегації, виїхав з окупованого міста, але усе його нове обладнання для переробки воску та виробництва вощини лишилося в окупації. Зараз у Харківській області Денис відновлює виробництво. Ще до поїздки на конгрес провів перемовини та домовився про зустрічі з потенційними партнерами з Канади та США. Також компанія Дениса займається гуртовим продажем меду на експорт. Зараз основні покупці меду – країни Європейського Союзу: Франція, Хорватія, Іспанія, Бельгія, Німеччина, Нідерланди, Австрія. В основному це гуртові покупці, які потім перепродають його у Європі або фасують мед у невелику тару та працюють з рітейлом.

“Закордонні партнери дуже зацікавлені у тому, щоб ми поставляли їм український віск. Ще у Мелітополі ми встановили лінію, на якій виробляли віск без домішок, чистий, саме такий хочуть купити у нас. Я вже отримав пропозиції від бізнесу, який зацікавлений у співпраці з нами, буду розповідати про нашу технологію, сподіваюся, що ця поїздка буде плідною”, – говорить Денис.

Виробники з України зможуть представити свою продукцію та послуги, зрозуміти актуальні вимоги експортного ринку та створити прямі бізнес-зв’язки, які перетворюються на продажі в медовому секторі України, за підтримки Проєкту USAID.

За словами керівника медового сектору Проєкту USAID “Економічна підтримка України” Руслана Маркова перший день роботи виставки показав неабияку увагу світової бджолярської спільноти  до медового бізнесу України:

«Навколо нашого стенду завжди багато відвідувачів. Вони пробують зразки українського меду та іншої продукції бджільництва, уважно роздивляються сучасне обладнання для бджільництва українського виробництва, знайомляться з нашими технологіями виробництва товарів з високою доданою вартістю, ставлять багато питань та обговорюють можливу співпрацю. Вже маємо попередні пропозиції щодо експортних контрактів. Можна також сказати, що бджолярська спільнота є небайдужою до проблем українських бджолярів, які постраждали від війни. Відвідувачі заходу цікавляться станом галузі в умовах війни та висловлюють свою особисту підтримку народу України.

Участь у такому заході саме зараз є дуже важливою не тільки для підприємств-партнерів Проєкту USAID. Вона дозволяє відновити позиції потужної медової галузі України на світовому ринку. Ми привезли з собою та розповсюджуємо інформаційні матеріали про інші українські підприємства, які зацікавлені в експорті власної продукції. Весь світ має зрозуміти, що ця галузь продовжує свою роботу, навіть у складних умовах війни та спроб морської блокади. Україна готова експортувати свою високоякісну сучасну продукцію та успішно конкурувати з іншими світовими лідерами у цій галузі. Ця виставка у Чилі також дозволяє відкрити нашу медову галузь країнам Південної Америки, які ще недостатньо обізнані щодо нашого потенціалу. Це – своєрідне відкриття України для іспаномовної частини медового світового бізнесу. Ті контакти, які отримуються під час бізнес-зустрічей, складатимуть основу для роботи галузі на наступні роки, а ідеї, здобуті під час спілкування, формуватимуть основу для стратегічного планування розвитку галузі на наступні десятиріччя».

Члени делегації мають реальний потенціал для виходу на нові ринки. Профільні консультанти Проєкту USAID протягом минулого року належним чином допомогали цим партнерам, залучені до організації та проведення бізнес-зустрічей під час заходу.

Участь у цій виставці допоможе українським бджолярам, переробникам продукції бджільництва та виробникам обладнання для бджільництва представити медову галузь України, знайти нових партнерів, а відтак продовжувати свою господарську діяльність, збільшити доходи та сприяти збереженню і створенню нових робочих місць.