УКРАЇНСЬКІ ВИРОБНИКИ АГРОПРОДУКЦІЇ НА ВИСТАВЦІ У ПАРИЖІ ШУКАЮТЬ ПАРТНЕРІВ

Овочівництво
18 Жовтня 2022

За сприяння Проєкту USAID “Економічна підтримка України” три компанії беруть участь у продовольчій виставці “SIAL”, яка триває у Парижі 15-19 жовтня. Це торговий дім “Калинівка” (Київська область), компанія “Сади Донбасу” (Донецька область) та “Famberry” (Запорізька область).

SIAL – wе один з найбільших міжнародних заходів для виробників сільгосппродукції. Щороку на нього приїжджають близько 300 000 відвідувачів із різних країн світу.

Компанія “Famberry” має найбільші у Східній Європі кизилові сади, які розташовані у Запорізькій області. З початку війни територія садів опинилася в окупації, власники наразі не мають доступу до них. Але сировину – заморожені ягоди – їм вдалося вивезти. Зараз у Дніпрі налагодили виробництво кизилових джемів, пастили, соусів та інших смаколиків. На заході України виробник напоїв робить кизилові наливки.

“Цьогорічний врожай ми втратили, доступу до садів немає. Із запасів ми маємо 40 тонн кизилу, який можна переробити та продати. Водночас ми зацікавлені у тому, щоб знайти партнерів за кордоном, які готові купувати нашу продукцію, тому беремо участь у цій виставці. Досвід попередніх таких заходів показує, що вони дієві – про нашу компанію дізнаються за кордоном, ми отримуємо замовлення. Також це сприяє популяризації кизилу. Віримо, що невдовзі ми зможемо повернутися до своїх садів, але до того часу маємо шукати шляхи, як нашому бізнесу вистояти під час війни, попри те, що ми не маємо доступу до свого кизилового саду”, – говорить співвласниця компанії “Famberry”  Єлизавета Ольшанська.

Компанія “Сади Донбасу” змогла евакуювати з Донеччини на Закарпаття сортувальну лінію, яку отримала за грантом від Проєкту USAID. На виставці у Парижі представники компанії шукають партнерів, які зацікавлені у співпраці з українським бізнесом.

“Зараз на Закарпатті ми підписали угоду з місцевим бізнесом – будемо сортувати для нього яблука. Ми маємо досвід такої роботи, адже сьогодні покупець хоче отримати у супермаркеті якісне відсортоване яблуко, яке не треба вибирати у кошику. Будемо залучати інші бізнеси до співпраці, пропонуючи свої послуги із сортування. Також ми маємо досвід експорту продукції, тож готові ділитися ним. У Парижі на цій виставці більше представлені компанії, які займаються переробкою, ми будемо шукати партнерів, яким потрібна сировина та сортувальні послуги”, – каже фінансовий директор компанії “Сади Донбасу” Сергій Остапець.

Представники торгового дому “Калинівка” поїхали до Парижа на виставку, бо зацікавлені у пошуку нових партнерів та ринків збуту продукції. Компанія вирощує овочі у теплицях та відкритому ґрунті, має теплиці на Київщині та Вінниччині, поля на Херсонщині та Миколаївщині. Підприємство тимчасово втратило частину потужностей через обстріли та окупацію і зараз зацікавлене у пошуку нових партнерів, ринків збуту продукції, у тому числі закордонних.

“Виробники та трейдери з Європи – Греція, Латвія, Литва, Нідерланди, Польща, Португалія таФранція, а також такі країни, як Кенія, Колумбія, Перу цікавляться нашими томатами, бо вони небагато знають про українських виробників, які пропонують якісний продукт. Це важливо – нас повинні знати, бо ми є країною з високою динамікою розвитку, незважаючи на поточну ситуацію”, – говорить директорка з маркетингу ТМ “Калинівка” Тетяна Меджитова.

Виставка у Парижі триватиме до 19 жовтня. Цьогоріч на неї приїхали представники понад 100 країн. Учасники презентують свої можливості, проводять бізнес-перемовини з потенційними партнерами із країн США, Європейського Союзу та Близького Сходу.

Нагадаємо, нещодавно відбулася продовольча виставка у Мадриді, участь у якій взяли компанії з України.