З 13 по 20 липня у Трускавці відбувся “Бізнес-кемп для внутрішньо переміщених жінок” для 45 жінок із різних куточків України: Донецької, Дніпропетровської, Запорізької, Київської, Луганської, Одеської, Херсонської та Чернігівської областей.
Захід організувала громадська організація «Центр «Жіночі перспективи» в рамках проєкту «Розширення економічних прав та психосоціальна реабілітація жінок, що постраждали від війни», який реалізується за сприяння Проекту USAID «Економічна підтримка України» (Проєкт USAID).
Основною метою заходу було посилити економічну спроможність учасниць та покращити їхні навички ведення бізнесу. Деякі з жінок вже мали власний бізнес, але втратили все із початком повномасштабної агресії росії. За плечима багатьох – досвід перебування в окупації, проживання у укриттях та перебування закордоном. Багато учасниць проживають у місцях тимчасового розміщення внутрішньо переміщених українців. Вони не можуть зараз знайти високооплачувану роботу, тому вирішили спробувати створити робоче місце для себе.
Упродовж тижня учасниці вивчали різні аспекти підприємництва – як знайти пошук бізнес-нішу, створити унікальну пропозицію для своїх підприємств. Жінки вчились роботи аналіз ринку, позиціонувати бренд, створювати стратегії залучення клієнтів, просувати через Інтернет та соціальні мережі, а також працювали над підготовкою та презентацією бізнес-планів та досліджували можливості отримання грантів для жіночих підприємців в Україні.
Марта Чумало, керівниця проєктів та психологиня Центру «Жіночі перспективи» зазначила:
«Ми не сподівалися на такий великий ажіотаж навколо цього кемпу. Дуже багато учасниць подали свої заявки для участі. Кемп продемонстрував велику потребу у подібних заходах. Жінки ділилися своїм досвідом, співпрацювали, працюючи у групах, виконували практичні завдання. Водночас, була можливість психологічної підтримки, оскільки учасниці часто були з неінтегрованими травматичними досвідами – втрата когось з близьких, дому, майна, досвіди окупації та насильства. Подібні заходи допомагають відновити силу і спроможність дальше жити і не залежати від соціальних програм та проектів, а з часом – допомагати іншим».
Учасниці відзначили велику турботу організаторів заходу, яка проявлялася від початку і до кінця заходу, та поділились позитивними відгуками про навчанняЖ
«Мені здавалось, що виявити споживчі потреби, – це легко. Але, спочатку треба з’ясувати, які потреби мають споживачі і чого вони хочуть. Потім треба продавати те, що людям потрібно й чого вони бажають, і не вироб¬ляти того, що непотрібне й небажане. Але зробити це значно важче, аніж сказати», – поділилась відгуком одна з учасниць.
«Я зрозуміла, що головна та перша помилка при створенні портрета клієнта – приміряти образ на себе. За принципом “Якщо я мама 3 дітей, що я хочу купити?”. Не спрацює. Якщо ти студент двадцяти років і після пар налаштовуєш рекламу, не здогадаєшся, про що думає багатодітна мати. Ну тільки якщо сам не виріс у багатодітній родині», – підсумувала один із блоків навчальної програма інша учасниця, багатодітна мама.
«Нарешті я зрозуміла, як все взаємопов’язано: цільова аудиторія, унікальна пропозиція, канали залучення клієнтів, що в конкретному випадку кожен спосіб просування може працюватиме по-різному. Дякую за пораду проводити випробування дослідним шляхом кожного потенційно підходящого способу» залишила у вігуку ще одна учасниця.