Підприємець-переселенець отримав грант і збільшує обсяги виробництва

01 Грудня 2023

Підприємець з Луганщини Дмитро Косілкин навесні 2022 року релокував своє швейне виробництво до Дніпра. Цьогоріч Дмитро отримав за грантом від Проєкту USAID «Економічна підтримка України» (Проєкт USAID) нове потужне промислове обладнання – 15 різних машин та верстатів для швейного виробництва. Як вже використовує його підприємець, читайте далі.

Родина Косілкиних у Лисичанську з 2015 року займалася пошиття дитячого верхнього одягу і головних уборів із натуральних матеріалів під власною торговельною маркою «Be Easy». Повномасштабне вторгнення росіян усе змінило. Аби вберегти життя та обладнання, Дмитро вирішив переїжджати до більш безпечного регіону. Обрав Дніпро – на новому місці орендував приміщення, розмістив обладнання та почав відновлювати виробництво одягу. Спочатку шив дощовики для потреб військовослужбовців, але весь час мріяв повернутися до того, що робив раніше, – виготовляти якісний дитячий одяг. Поступово почав знову шити дитячі куртки та комбінезони.

Втім, для збільшення обсягів виробництва та розширення асортименту продукції потрібне було нове обладнання. Купити його у підприємця не вистачало обігових коштів, тож він подав заявку на грант до Проєкту USAID.

Цьогоріч у липні – вересні підприємець отримав нове обладнання від Проєкту USAID. Це промисловий лазерний верстат, три оверлоки, закріплювальну машину з комплектом переналаштування в ґудзикову машину, флетлок (плоскошовну машину), автомат для шиття по заданих шаблонах, петельну машину, три одноголкових машини човникового стібка, розпошивальну машину, промислову швейну машину човникового стібка, термопрес, парогенератор, консольний та прямокутний прасувальні столи, дизельний генератор.

Зараз на цьому обладнанні навчаються працювати п’ять людей.

Отримане обладнання дозволило автоматизувати процес крою матеріалу автоматичним лазерним катером, підвищити якість готових виробів коштом установки швейних безпосадкових машин, оверлоків та термопресу. В результаті це скоротило часові витрати на пошив окремих видів продукції на 25% та дозволило виконати більший об’єм замовлень за годину робочого часу.

Відтепер у цеху є ще новий автоматизований процес виробництва – друк на тканині та одязі.

Обладнання для перенесення друку налаштували та вже використали для друку на одному із замовлень на аутсорсі. Зараз дизайнер працює над створенням нової весняної колекції одягу, на ньому будуть друкуватися деталі одягу, що збільшить його привабливий вигляд.

Після працевлаштування нових працівників Дмитро та троє співробітників візьмуть участь у навчальному турі у Львові на базі компанії «Прогрес Сервіс», щоб методи ощадливого виробництва запровадити у себе.

«Ще вдома у Лисичанську ми запроваджували більшість інструментів ощадливого виробництва. Зараз повертаємося до цього та будемо впроваджувати це у роботу з новим колективом», – каже Дмитро.

Тим часом на виробництві підприємець вже запроваджує новації – створив «комірки», які дають можливість одному працівнику виконувати послідовно декілька операцій на різному обладнанні. Це підвищує ефективність роботи. Вбудований стандарт якості у вигляді «не приймай, не роби, не передавай брак» дає можливість зменшити контроль над виробництвом і посилити бригадний метод роботи.

Зараз підприємець отримав та виконує замовлення на пошиття косметичок та сумочок для гуманітарних наборів, сигнальних жилетів для Червоного Хреста, патріотичних футболок. Також виготовляє одяг для бренду «Bembi» і веде перемовини з брендом «Модний карапуз», має домовленості на пошиття одягу для бренду «Pobedov».

З поточних викликів підприємець називає нестачу кадрів, бо кваліфікованим працівникам потрібно платити значно вищу зарплату, тож Дмитро вирішив навчати людей сам на виробництві.

У планах – розробка модельного ряду термобілизни, а також співпраця з виробниками спортивного одягу для виконання замовлень на аутсорсі. Це все сприятиме збільшенню обороту у родинній компанії Косілкиних, створенню нових робочих місць, а відтак зробить їх більш конкурентними на ринку українських виробників.