Здавалося б, що нового можна створити про хліб?
4 травня за сприяння Проєкту USAID «Економічна підтримка України» (Проєкт USAID) відбувся фінал кейс-чемпіонату. Участь у фіналі взяли 5 команд з Харківського національного університету імені В.Каразіна, Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Уманського національного університету садівництва, КПІ імені Сікорського, American University Kyiv. Вони підготували цікаві рішення для концерну “Хлібпром” із запуску нової хлібної лінійки для покоління зумерів.
У кейс-чемпіонаті взяли участь 28 команд студентів з різних навчальних закладів України. Консультант Проєкту USAID Ярослав Жидик навчав команди готувати презентації своїх ідей, розповідав про історію та практику проведення кейс-чемпіонатів у світі та їх важливість для поєднання студентів із запитами бізнесу.
“Для розв’язання ми дали кейс, який нас важливий – розробити хліб, якій захоче купувати молодь. Покоління змінюється, ніхто, крім молоді, не знає краще, що вона хоче. Ми побачили, що команди ґрунтовно підійшли до вирішення задачі. Ми зі свого боку зробимо усе можливе, аби їх ідеї побачили на полицях покупці”, – каже Олександра Борук – директорка з маркетингу концерну “Хлібпром”.
Команда “Аналітичні віртуози” презентувала лінійку “Bread map” – кольоровий хліб з гарбузовим смаком, кримської цибулі та іншими, колір хліба прив’язаний до регіонів. Команда “Розумні кейсери” розробила лінійку хліба – Їж хлібчик. Команди пропонували продавати хліб онлайн та у шкільних їдальнях, а не лише супермаркетах.
Команда “Непереможні” презентувала лінійку хліба для чотирьох пір року. Команда “Здібні булочки” презентувала хліб – пуріхача, що схожий на хачапурі та кругляша замість традиційного круасана. Команда “Хлібологи” презентувала хліб Хрумвіч.
Переможцями чемпіонату стали команди Харківського національного університету імені В.Каразіна.
“Серед тих, хто вийшов у фінал, ми побачили дуже конкурентні ідеї, які можна втілити у бізнесі. Я тішуся, що освіта в Україні сьогодні такого рівня, що студенти презентують якісні роботи для бізнес-середовища. Cеред багатьох ідей ми обрали ту, яка єднає Україну смаками – хліб Bread map. Ще один переможець – “Здібні булочки” – це готова маркетингова стратегія, яку можна просувати на ринку”, – сказала директорка з персоналу та зв’язків з громадськістю концерну “Хлібпром” Олена Дмитерко.
Старша менеджерка з розвитку трудового потенціалу Проєкту USAID Сніжана Леу-Севериненко зазначила, що Проєкт USAID “Економічна підтримка України” третій рік поширює кейс-методологію, щоб створити ще один «міст» для ефективної взаємодії бізнесу й освіти та дати можливість студентам долучатися до українських і міжнародних кейс-чемпіонатів, запропонувати цікаві рішення у певних аспектах: “Почавши зі сходу, ми поширюємо цю методологію на всю Україну, бачимо, що до процесу долучаються університети та приватні компанії, адже бізнес завжди зацікавлений у нових ідеях та цікавих підходах до розв’язання виробничих проблем”.
Кожен фіналіст отримає Сертифікат від компанії та рекомендаційні листи, які сприятимуть подальшому працевлаштуванню, оскільки фокусом буде індивідуальна характеристика кожного учасника. Також переможці отримали запрошення відвідати виробництво концерну. Усі учасники програми менторської підтримки по розв’язанню кейсів отримають Сертифікати від Проєкту USAID.
Проєкт USAID планує надалі організовувати такі кейс чемпіонати на місцях, аби стимулювати місцевий бізнес більш активно співпрацювати із молоддю, студентів генерувати ідеї, а заклади освіти розвивати більше якісних партнерських взаємодій з компаніями регіону та України в цілому. І звісно ж, такі активності значно сприяють працевлаштуванню молоді.