23-24 вересня в Івано-Франківську за сприяння Проєкту USAID “Економічна підтримка України” відбувся фестиваль крафтярів – Local Farmer Fest. Понад 70 виробників крафтової продукції, більшість яких з Івано-Франківської та Львівської областей, пригощали, продавали та налагоджували партнерства. Впродовж двох днів фестиваль відвідали понад 25 тисяч людей.
На фестивалі можна було спробувати крафтові сири, м’ясні делікатеси, соуси, морозиво, солодощі, мед, чай.
Деякі фермери брали участь у такому масштабному заході вперше, інші – вже мали досвід спілкування з покупцями наживо на таких фестивалях.
Виробники комбучі та авторських соусів “БОЇМ” на фестивалі святкували своє семиріччя. Усю продукцію, яку виробники привезли зі Львова, вони продали. Їхній беконовий джем розкупили у перший день, також покупці запитували різні соуси до м’яса.
“Ми надзвичайно вдячні організаторам за таку можливість представити свою продукцію, – ділиться враженнями з фестивалю менеджерка Марта Форман. – Азійські, гострі, солодкі соуси, наш фірмовий беконовий джем, комбучу – усе, що ми привезли на фестиваль, розпродали. Люди з готовністю куштували нові для себе соуси, щось купували. Це дуже важливо під час війни мати такий майданчик для продажів та спілкування з клієнтами. Після фестивалю ми вже отримали додаткові замовлення на нашому сайті, тож вдячні усім, хто прийшов підтримати крафтярів”.
Серед учасників фестивалю було багато виробників сирів, “Станіславська сироварня” – один з них. Це виробництво колишня викладачка музичної школи Наталія Пальчак заснувала і розвиває з 2015 року. Оскільки не знала нічого про особливості сироваріння, почала навчатися секретам виготовлення. Зараз в асортименті її сироварні – молочна продукція (сир, вершкове масло, йогурти), молоді та напівтверді сири.
“На фестивалі ми найбільше продали сирну торбинку – цей сир торік отримав нагороду на конкурсі сирів у Великій Британії, та сиру Мотря – це м’який сир, який виготовляємо 4 дні, і загортаємо його у тканину. Потім, коли розгортаємо, на ньому лишаються сліди від тканини. Ми пов’язуємо це із традицією замотування молодої дівчини у хустину під час весілля. Це наче перетворення – як наш сир зі стану молока переходить в інший стан, дозріває. Також багато продали сирів зі спеціями. Після таких заходів ми зазвичай отримуємо нових партнерів, які готові продавати нашу продукцію у невеличких крамницях, також зростають продажі на сайті”, – ділиться пані Наталія.
Фермери говорили про високий рівень організації фестивалю та залучення різноманітних виробників, багатьох відвідувачів, що дуже важливо для популяризації українського крафтового продукту.
Охочі могли послухати також цікаві лекції про гастрономічну спадщину України, кулінарні напрямки та відвідати майстер-класи від шеф-кухарів ресторанів.
Для дітей працювали майстер-класи, де можна було зліпити свого глечика, сконструювати робота та розписати екоторбинку.
Музичним подарунком став виступ гурту KAZKA.
Нагадаємо, 9 – 10 вересня Local Farmer Fest зібрав у Львові понад 30 тисяч гостей. Такі заходи допомагають фермерам продати свою продукцію, познайомитися з іншими виробниками та налагодити співпрацю, сприяють популяризації українського крафту.