23 червня відбувся онлайн-форум “Дуальна освіта для України: результати проєкту та наступні кроки партнерів”.
Організатором Фінального форуму стала Українська Асоціація Маркетингу за сприяння Проєкту USAID «Економічна підтримка України».
До заходу долучилися понад 120 учасників – представників закладів вищої, фахової передвищої та професійної освіти. Спікерами форуму стали представники Міністерство освіти і науки України, Науково-методичний центр ВФПО, Федерація роботодавців України.
Під час форуму підбивали підсумки проєкту “Дуальна освіта для України”, зʼясували, що вдалося, а над чим ще треба працювати в майбутньому, сформувати плани щодо подальшого розвитку дуальної форми здобуття освіти (ДФЗО) в Україні. Говорили про те, як у закладах освіти потрібно впроваджувати ДФЗО, які вже є напрацювання і які виклики стоять перед освітянами та бізнесом, що хоче долучитися до дуальної освіти.
На Форумі презентували основні продукти проєкту:
- Інфографіки про ДФЗО, які коротко та візуально розповідають про ДФЗО та необхідні кроки для здобувача, закладу освіти та підприємства щодо її запровадження.
- Аналітичний звіт «Дослідження потенціалу дуальної форми здобуття освіти для переміщених закладів вищої освіти в результаті воєнної агресії російської федерації».
- Методичні рекомендації щодо впровадження дуальної форми здобуття освіти.
- Інструментарії впровадження ДФЗО для закладу освіти, компанії та здобувача.
- Серію відеороликів про ДФЗО. Під час Форуму відбулась перша офіційна презентація ролика «Дуальна освіта – з чого почати»
Протягом року реалізації проєкту понад 1000 осіб взяли участь у засіданнях круглих столів, онлайн-консультаціях, студентських клубах, форумах та інших заходах. Серед учасників проєкту викладачі та адміністрація закладів освіти, представники виконавчої влади, здобувачі та роботодавці.
Старша менеджерка з розвитку трудового потенціалу Проєкту USAID Сніжана Леу-Севериненко розповіла про те, як і чому Проєкт USAID сприяє розвитку дуальної освіти в Україні. ДФЗО є одним із інструментів для створення та розвитку партнерств «освіта-бізнес» разом із кейс-методологією, проведенням кейс-чемпіонатів, навчальних турів на підприємства та тренінгів, оновленням змісту освітніх програм, створенням інструментаріїв та інших допоміжних матеріалів, налагодженням спільних дослідницьких проєктів та реалізацією низки програм для зближення бізнесу й освіти.
Олег Шаров – генеральний директор Директорату фахової передвищої та вищої освіти Міністерства освіти і науки України (МОН) розповів про кроки, які зараз робить МОН для запровадження ДФЗО. Зокрема, планується робити моніторинг працевлаштування випускників за ДФЗО, можливо, це завдання буде покладено на усіх, хто дотичний до впровадження цієї форми освіти:
“Ми свідомі, що усі не можуть навчатися за дуальною формою здобуття освіти. Це велика робота з підготовки та партнерства. Ми вважаємо, що це не основна форма здобуття освіти, але певний відсоток здобувачів може навчатися за цією формою”.
Директорка Науково-методичного центру вищої та фахової передвищої освіти Тетяна Іщенко зазначила, що студенти повинні мати можливість вибору, за якою формою навчатися:
“Люди, які навчають на робочому місці, мають бути підготовленими, вони мають бути фаховими менторами для студента. Ми маємо багато схвальних відгуків від студентів програми Агрокебети. Пропоную створити платформу, де будуть внесені підприємства, які за напрямками готові брати участь та запрошувати студента до себе. Такий досвід ми бачили у Німеччині. Бізнесу не вистачає цієї інформації, також вона потрібна студентам, це полегшило б комунікацію та зробило її конструктивною”.
Директорка центру компетенцій та розвитку людського капіталу Федерації роботодавців України Людмила Василега підтримує створення платформи з розвитку дуальної освіти, яка поєднає інтереси студентів та бізнесу:
“Про дуальну освіту почали говорити давно. Хочу, щоб ми від експериментів переходили до сталої практики – адже це навчання на робочому місці, у колективі. Це дуже допомагає в адаптації молодих працівників. Підтримую створення платформи, де можна подивитися кейси, відео, пропозиції, досвід колег, іноземних та українських”.
Президентка ГО Української асоціації маркетингу Ірина Лилик розповіла про те, які кроки вже зроблені і які потрібно впровадити для залучення бізнесу до ДФЗО:
“Маємо підготувати ґрунтовну базу, щоб і виші, і компанії могли впроваджувати дуальну освіту. Щоб поглибити знання учасників проєкту, ми проводили онлайн-консультації, де розповідали про особливості впровадження дуальної освіти. До нас на заходи приходили представники бізнесу, освіти, міністерства. Ми побачили великий запит на ці матеріали. Створили студентський клуб – студенти сьогодні можуть привести до вишу компанію, обговорити між собою переваги та недоліки дуальної освіти, створили телеграм-канал. До нас стали долучатися студенти з різних областей. Проводили круглі столи для викладачів, підготували інфографіки – як впровадити ДФЗО. Ми побачили, що така робота корисна і сприяє обізнаності усіх учасників”.
Учасники форуму планують продовжувати співпрацю для якісного розвитку та впровадження ДЗФО в Україні.