За сприяння Проєкту USAID «Економічна підтримка України» (Проєкт USAID) 14 працівників cуднобудівно-судноремонтного заводу «НІБУЛОН» (ССЗ “НІБУЛОН”) навчаються вимог до використання та ремонту нових типів залізничних вагонів та вимог до зведення металевих мостів.
Це навчання відбувається в межах реалізації проєкту «Розвиток трудового потенціалу для України» ГО «Міжнародна фундація розвитку».
Розширення професійної кваліфікації співробітників заводу дозволить ССЗ «НІБУЛОН» зберегти робочі місця та диверсифікуватися за видами діяльності. Досвідчені корабели набудуть кваліфікації вагоно- та мостобудівників, поки їх навички у сфері морегосподарського комплексу не затребувані повною мірою в умовах війни через блокування росією Чорноморських портів.
Навчання розпочалося у серпні і триватиме до грудня. На суднобудівників чекає вивчення типів вагонів для перевезення зернових та олійних культур, їх основних параметрів та матеріалів, які використовуються у вагонобудуванні. Команда ССЗ «НІБУЛОН» вивчить конструкцію ходових частин, гальм, як використовувати вагони.
“Завдяки навчанню наші фахівці отримають ґрунтовну теоретичну та практичну базу, зможуть обслуговувати вагони, самостійно здійснювати ремонтні роботи й підтримувати їх у робочому стані впродовж усього часу експлуатації”, – говорить Богдан Музика, директор ССЗ «НІБУЛОН».
У межах ініціативи АГРІ-Україна Проєкт USAID «Економічна підтримка України» закупив для потреб НІБУЛОНа 50 сучасних вагонів-хоперів.
“Використання цих вагонів вже допомагає нам покращити економіку транспортування зерна. Вартість перевезення збіжжя власними вагонами на 31% менша за використання послуг перевізників, що дозволяє нам пропонувати кращі закупівельні ціни фермерам. Зараз, коли у штаті підприємства з’являться власні спеціалісти із обслуговування, зменшиться сукупна вартість їх обслуговування, що дозволить компанії пропонувати ще гнучкіші умови виробникам зерна. Крім того, Проєкт USAID допомагає НІБУЛОНу зберігати робочі місця в 9 заблокованих річкових елеваторах, в яких виникли додаткові витрати з перевезення збіжжя до найближчої залізничної станції. Для підтримки самоокупності кожного такого підприємства потрібно звідти перевозити понад 10 000 тонн збіжжя на місяць, що забезпечує безперервний щоденний обіг 50 вагонів від них до Ізмаїлу. Сучасні вагони-хопери, які отримала наша компанія, частково компенсують ці додаткові витрати та дозволяють нам забезпечувати роботою наших працівників у ці складні часи”, – зазначає Михайло Різак, директор із взаємодії з органами влади та питань сталого розвитку НІБУЛОНа.
Нагадаємо, «НІБУЛОН» також отримав від Проєкту USAID вагове обладнання для зважування автомобільного та залізничного транспорту. Використання цього обладнання та вагонів-хоперів дозволить компанії-агроекспортеру наростити обсяги перевезення зерна.