Проєкт USAID оптимізує експорт українського зерна через Дунай 

Зміцнення логістики аграрного експорту, АГРІ-Україна
12 Серпня 2024

У серпні 2023 року, Проєкт USAID «Економічна підтримка України» (Проєкт USAID) надав компанії «Нібулон» два механічних пробовідбірники зерна Rakoraf, які забезпечують швидкий і легкий спосіб достовірного відбору проби зернових і олійних культур з відкритого автотранспорту і доставку проби в лабораторію. Завдяки новому обладнанню компанія обробляє на 75% більше транспортних засобів на добу,  швидше проводить лабораторні дослідження та відвантажує сільськогосподарську продукцію на експорт. 

Обладнання підсилило роботу існуючих пробовідбірників на філії «Бессарабська», річковому терміналі компанії, який забезпечує експорт українського зерна через порти Дунаю до морського порту Констанца.  

Додаткові пробовідбірники дозволили компанії «Нібулон» обробляти 350 авто на добу, що на 75% ніж до цього. Загалом, за рік роботи, два пробовідбірники від Проєкту USAID провели вхідний контроль із визначення якості зерна для близько 43 450 автомобілів або 1,1 мільйона тон зерна. Це становить 90% від загального обсягу зерна, яке компанія експортувала через філію «Бессарабська» у 2023-2024 маркетинговому році. 

Забезпечуючи роботу філії «Бессарабська», «Нібулон» не лише експортує зерно у країни, які його потребують, але й підтримує економіку громади, де сплачує податки та створив понад сотню робочих місць. 

Підтримка Проєкт USAID «Економічна підтримка України» у рамках Ініціативи USAID «AGRI-Україна»

Зміцнення логістики аграрного експорту, АГРІ-Україна
22 Липня 2024

Проєкт USAID «Економічна підтримка України» у рамках Ініціативи USAID «AGRI-Україна»:

Підтримує 37 агрокомпаній.


Станом на липень 2024 року надали партнерам обладнання на  $32,1 млн.


У січні-травні 2024 року за допомогою цього обладнання партнери перевезли 367 339 тонн сільськогосподарської продукції на експорт.


25 бенефіціарів експортували 631 162 тонни з березня 2023 року по травень 2024 року.


$37 млн інвестували партнери в агросектор у  березні-травні 2024 року.

Жнива-2024: Проєкт USAID допомагає агроекспорту працювати під час війни

Зміцнення логістики аграрного експорту, АГРІ-Україна
19 Липня 2024

18 липня пані посол США в Україні Бріджит Брінк, директорка Місії USAID в Україні Джулі Конен  та представники  Проєкту USAID «Економічна підтримка України» (Проєкт USAID) відвідали агроекспортера – компанію «АгроРегіон» на Київщині.  

Під час візиту гості подивилися, як у компанії приймають зерно, перевіряють його у фітолабораторії на якість (вологість, натуру, домішки, ГМО), завантажують у вагони або відправляють на елеватор для подальшого зберігання чи додаткову обробку (сушіння) або одразу до портів Одеси.  

Щоб  посилити потужності компанії у підготовці зерна на експорт, цьогоріч USAID передав Агрорегіону в рамках Ініціативи «Agri-Україна» 25 сучасних вагонів-хоперів, два генератори, двоє ваг, два телескопічні навантажувачі, а також три причепи для перевезення зерна для компанії групи «Агро-Регіон» – «Гарна логістика». Від початку використання цих вагонів вартість логістики зерна зменшилася на 25%.  

Фермери, які привозять зерно на елеватори, можуть скористатися вагами для зважування машин із зерном. Потужні генератори дозволяють підприємству продовжувати усі процеси з приймання зерна від фермерів навіть під час вимкнення електрики. Зараз тут гаряча пора – на потужності компанії щодня привозять близько 4 000 тонн зерна (ріпаку, пшениці) врожаю2024 з власних полів та закуповують у близько ста фермерів області, з якими співпрацює Агро-Регіон. 

«Агро-Регіон співпрацює зі ста фермерами у Київській, Житомирській, Чернігівській та Хмельницькій областяхі завдяки допомозі USAID планує збільшувати об’єми закупівлі фермерського зерна, розширювати списо к фермерств-партнерів та знаходити найкращі умови для співпраці, – пояснює Віталій Шевчук, керівник елеватора Агро-Регіон Бориспіль. – Допомога USAID також дозволить забезпечити безперебійне надання послуг приймання, зберігання та доробки зерна на елеваторі в Борисполі та інших потужностях у Великій Олександрівці».  

Під час дискусії з пані послом та керівництвом компанії фермери – партнери Агро-регіону – розповіли, як працюють під час війни та про виклики, які мають сьогодні – це пошкоджена сільськогосподарська техніка, мобілізація працівників (водіїв, комбайнерів) і вимкнення електрики, а також подякували за підтримку, яку уряд США надає українському народу під час війни, яку розв’язала росія.  

«Ми працюємо з Агро-Регіоном понад вісім років, для нас – це надійний партнер, – ділиться власник фермерського господарства Павло Петров із села Світильня Броварського району, який приїхав на зустріч. – Щороку я бачу, як змінюється компанія, стає більш сучасною, допомагає мені розібратися в експортних трендах. Попри відключення електрики, погодні умови, зміни цін на пальне, ми продовжуємо сіяти зернові. Віримо, що цьогоріч будемо мати зерно вищої якості, отже будемо продавати його за вищою ціною».

Попри складні умови навесні та відключення електрики фермери сподіваються, що зерно цьогоріч буде вищої якості, ніж торік, отже, агроекспортери зможуть запропонувати фермерам кращу ціну за нього.

Нагадаємо, Проєкт USAID є одним із ключових партнерів USAID, що реалізує Ініціативу стійкості сільського господарства України («AGRI-Україна»), бюджет якої складає 350 млн доларів США. Ця ініціатива була започаткована в 2022 році з метою зміцнення українського аграрного експорту та пом’якшення глобальної кризи продовольчої безпеки, що загострилася внаслідок війни. В рамках ініціативи «AGRI-Україна» Проєкт USAID співпрацює з державними та приватними підприємствами, щоб доповнювати та залучати інвестиції в транспортування та перевалку зерна, яких вкрай потребує Україна. 

Більше про ініціативу можна дізнатися за посиланням.

Готовий супроводжувати судна – на лоцманському катері підняли прапор України

Зміцнення логістики аграрного експорту, АГРІ-Україна
18 Липня 2024

17 липня в одному з Дунайських морських портів України на лоцманському катері, який Адміністрація морських портів України (АМПУ) отримала від Проєкту USAID «Економічна підтримка України», підняли прапор України. Це означає, що катер може виконувати свої обов’язки в акваторії річки Дунай – підтримуватиме морські операції, перевозячи морських лоцманів між сушею та суднами, що прибувають/виходять, зменшуючи затримки та збільшуючи кількість суднозаходів по портів Дунайського кластеру. Дунайський регіон залишається дуже важливим вузлом транспортування експортно – імпортних вантажів. 

Участь у церемонії взяли представники АМПУ, Проєкту USAID. 

«Сьогодні ще один лоцманський катер долучається до виконання своїх обов’язків – він допомагатиме іншим суднам упевнено рухатися в акваторії Дунаю. Він замінить наш колишній катер Орлик, який підірвався на міні у 2022 році. Бажаємо цьому невеликому човну довгого та успішного плавання», – сказав начальник служби флоту Філії АМПУ «Дельта-лоцман» Дмитро Рудявський. 

Катер збудували за пів року на замовлення Проєкту USAID на київському підприємстві UMS. Він може перевозити 12 членів екіпажу та розвивати швидкість до 22 вузлів. На катері встановлені сучасні шведські двигуни, облаштована зона відпочинку для екіпажу, він може автономно перебувати на воді до 12 годин.  

Лоцманський катер назвали на честь офіцера, капітана 1 рангу Геннадія Журавкова, який понад 20 років працював у філії «Дельталоцман», обіймав посаду начальника Одеського регіонального управління державного підприємства АМПУ. Його родина та колеги взяли участь у заході. 

«Сьогодні мені дуже приємно бути тут і бачити, що пам’ять про мого чоловіка живе, адже його іменем назвали лоцманський катер», – каже дружина Наталія Журавкова. 

Ще два катери на замовлення Проєкту USAID для потреб АМПУ наразі будують у Туреччині.  

Нагадаємо, Проєкт USAID є одним із ключових партнерів USAID, що реалізує Ініціативу стійкості сільського господарства України («AGRI-Україна»), бюджет якої складає 350 млн доларів США. Ця ініціатива була започаткована в 2022 році з метою зміцнення українського аграрного експорту та пом’якшення глобальної кризи продовольчої безпеки, що загострилася внаслідок війни. В рамках ініціативи «AGRI-Україна» Проєкт USAID співпрацює з державними та приватними підприємствами, щоб доповнювати та залучати інвестиції в транспортування та перевалку зерна, яких вкрай потребує Україна. 

Більше про ініціативу можна дізнатися за посиланням.

Вагони, надані USAID в межах Ініціативи АГРІ-Україна, допомагають українським агроекспортерам збудувати нові логістичні маршрути під час війни

Зміцнення логістики аграрного експорту, АГРІ-Україна
17 Липня 2024

Проєкт USAID «Економічна підтримка України» надав 310 вагонів 9 партнерам, щоб продовжувати своєчасно доставляти зерно на зовнішні ринки. 

Після руйнування Каховської гідроелектростанції 13 річкових портів НІБУЛОНУ на річках Дніпро та Південний Буг опинилися у блокаді – з них неможливо було вивозити зерно. НІБУЛОН почав возити зерно наземними шляхами та завдяки  50 вагонам, кожен з яких вміщує 70 тонн зерна, зміг побудувати нові логістичні шляхи та зменшити вартість перевезення. НІБУЛОН продовжує транспортувати зерно та зберігає близько 600 робочих місць. 

«Вагони, отримані від USAID у серпні 2023 року, вже перевезли 73 000 тонн українського зерна. Саме ця допомога міжнародних партнерів допомогла нам зберегти робочі місця у заблокованих річкових портах, які опинилися відрізаними від водної логістики», – говорить Михайло Різак, директор із взаємодії з органами влади  компанії «НІБУЛОН».   

Двадцять вагонів-зерновозів, які компанія Ерідон отримала від Проєкту USAID у січні 2024 року, вже перевезли понад 10 000 тон зерна.

«Компанія Ерідон працює із більше ніж 12 тисячами агровиробників. Раніше ми орендували вагони, а завдяки цій допомозі маємо можливість направити економію від перевезень на інвестиції у підвищення експортних потужностей та надавати допомогу фермерам у вигляді додаткової премії, – коментує Сергій Грязнов, генеральний директор компанії ТОВ Фірма «Ерідон». – Фермери отримали близько 210 грн надбавки до середньоринкової ціни на 1 тонну зернових, що є суттєвою фінансовою підтримкою для малих агровиробників під час війни». 

А 15 вагонів для «Сігнет Центр», надані USAID, виконали свої перші рейси від елеваторів до українських портів Чорного моря – агрокомпанія перевезла ними кукурудзу врожаю 2023 року на зовнішні ринки, витрати на логістику зменшилися на 11%.  

«Нові вагони дозволять компанії у цьому сезоні збільшити економію на транспортуванні до 40%. Зараз собівартість перевезення складає 530 грн/мт проти комерційної ціни на ринку у 850 грн/мт, – говорить комерційна директорка групи компаній Cygnet Наталія Богданович. – Також це дасть можливість пропонувати на елеваторах повний сервіс від елеватору до порту за привабливою вартістю, і тим самим доставити більше українського зерна на зовнішні ринки, які його потребують» 

25 вагонів – зерновозів допомогли компанії «Адмейда Груп» також зменшити витрати на оренду вагонів і врешті збільшити кількість перевезеного зерна. 

«Для нашої команди отримання нових вагонів-зерновозів стало мотивуючою подією, оскільки ми втратили значну частину своїх виробничих активів з початком повномасштабного вторгнення. Ми очікуємо, що використання вагонів призведе до збільшення загальних експортних можливостей на 39 000 тон на рік. Вже в травні ми змогли додатково перевезти понад 2 000 тонн зернових на експорт, а в червні цей обсяг сягнув понад 2 400  тонн.  Маємо плани та почали втілювати заходи щодо значного збільшення власного парку вагонів – зерновозів», – ділиться директор «Алмейда Груп» Максим Волченко.  

До кінця серпня 2024 року Проєкт USAID планує доставити партнерам ще 40 вагонів. 

Більше про ініціативу можна дізнатися за посиланням.

58 зернових причепів допомагають агрокомпаніям налогодити нові логістичні

Зміцнення логістики аграрного експорту, АГРІ-Україна
16 Липня 2024

За два роки  Проєкт USAID «Економічна підтримка України» (Проєкт USAID) надав 58 зернових причепів для 12 агрокомпаній в рамках Ініціативи Агрі-Україна, яку реалізує Агентство США з міжнародного розвитку, для пом’якшення глобальної продовольчої кризи, що загострилася через жорстоку війну росії проти України.  

Традиційні експортні маршрути під час війни були заблоковані, тож багато партнерів приватного агросектору змушені змінити своєї транспортні стратегії. Зернові причепи можуть відіграти у цьому ключову роль, як от створити нові маршрути із заблокованих річкових портів. 

Партнер Проєкту USAID компанія «НІБУЛОН» отримав 13 зернових причепів вантажопідйомністю 25,5 тонн кожен. Ці причепи допомагають перевозити зерно із заблокованих річкових портів до портів Одеси та  дозволяють зберегти близько 600 робочих місць. 

Інший партнер Проєкту USAID – «Приватне підприємство «Фенікс Агро» – отримав чотири зернові причепи. До війни «Фенікс Агро» використовував лише орендовану техніку для перевезення зерна, що було дорого, адже впливало на вартість логістики. 

«Завдяки отриманим причепам «Приватне підприємство «Фенікс Агро» зменшить загальну собівартість логістики зернових, – коментує Олександр Тетянко – виконавчий директор  «ПП «Фенікс Агро». – Наявність власного парку причепів дасть змогу розширити обсяги постачання на експорт автомобільним транспортом безпосередньо від українського сільгоспвиробника, в першу чергу від малих та середніх фермерів, які є стратегічними партнерами компанії. Зараз компанія співпрацює з понад 400 фермерами з Вінницької, Київської, Черкаської, Кіровоградської, Тернопільської, Хмельницької, Чернівецької та Одеської областей» 

Більше про ініціативу за посиланням.