Підприємці Сходу України вивчали досвід нішевого маркетингу компаній Херсонщини

Інтеграція
22 Вересня 2021

13-18 вересня за сприяння Проєкту USAID “Економічна підтримка Східної України” (Проєкт USAID) відбулася навчальна поїздка підприємців Сходу України на Херсонщину.

Участь у ній взяли 15 підприємців, які навчались на програмі “Нішевий маркетинг”. Під час онлайн-лекцій учасники дізналися, що таке бізнес-ніша та чому важливо розвивати у ній бізнес-стосунки, як це використати у своїй справі та вчасно перепрофілювати бізнес, якщо є певні складнощі.

Учасники туру відвідали харчове виробництво “ОСА” у Херсоні, дізналися про технологію виготовлення пельменів та інших напівфабрикатів. Також побували на виноградниках та у виноробні фермерського господарства “Курінь” у селі Степанівка, подивилися, як вирощують салати на родинній фермі Кіщенків. Також у селі Любимівка Каховського району дізналися про особливості вирощування шафрану та його використання у промисловості та вдома. Група відвідала ковальський цех та розпитала про те, як зелений туризм допомагає залучати нових клієнтів. У селі Каїри довідалися, як вирощують люфу – натуральні мочалки та розпитали про внесок підприємців в екологію.

Учасники туру вивчають нішевий маркетинг

“Я планую перепрофілювати свій бізнес з промислового виробництва на крафтове. Саме така продукція зараз більше затребувана. Розумію, що це потребуватиме інших підходів у роботі, але воно того варте. Я задоволений, що взяв участь у цьому турі”, – поділився учасник туру, підприємець Володимир.

Під час поїздки учасники туру налагоджували бізнес-контакти, деякі домовилися про подальшу співпрацю.

“Такі поїздки дуже корисні, адже дозволяють побачити, як працюють підприємці не лише у твоїй ніші, а суміжних та інших нішах. У такий спосіб люди починають креативно мислити, придумують нові ідеї, які можна втілити у своїй справі. Також під час спілкування з’являються нові бізнес-контакти, народжується кооперація, власне це і є метою таких навчальних поїздок ”, – поділилася підприємниця, організаторка туру від Проєкту USAID.

 

 

Соціальні підтриємці Сходу України вивчали досвід Буковини

Інтеграція
30 Липня 2021

За сприяння Проєкту USAID “Економічна підтримка Східної України» (Проєкт USAID) 21-24 липня громадська організація “SILab” організувала навчальний візит до соціальних підприємців у Чернівці. Участь у турі взяли п’ятнадцять підприємців та представників громадських організацій Донецької, Луганської та Запорізької областей.

Впродовж трьох днів учасники поїздки побували у соціальних підприємців, які працюють у Чернівцях, дізналися історію їх заснування, виклики, з якими стикаються та досягнення. Учасники відвідали громадську організацію “Народна допомога”, цьогоріч їй виповнюється 30 років. На її базі працюють кілька соціальних підприємств, що надають роботу людям, які опинилися у складних життєвих обставинах (без житла). Тут працюють “Соціальний магазин” та столярна майстерня “Папа Карло”.

На базі благодійного фонду “Карітас Чернівці” відвідали “Соціальну кав’ярню” – у ній немає цінників, люди лишають суму на власний розсуд. Засновники кажуть, що це дієва бізнес-модель, яка покриває не лише видатки, а й дозволяє заробляти на розвиток молоді з інвалідністю, допомогу нужденним.

“Учасники туру дізналися про досвід соціальних підприємців на Буковині. У багатьох це починалося із громадської організації, на базі яких розвивали виробництво та створювали робочі місця, допомагаючи незахищеним верствам населення. Цей досвід можна застосувати в інших регіонах. Схід України зараз дуже змінюється, тут розвивається малий бізнес, з’являються нові креативні виробництва та соціальні ініціативи”, – розповіла голова правління “SILab Україна”.

Також для учасників поїздки організатори провели кілька сесій про соціальне підприємництво.

“Я їхала у цю поїздку, щоб більше дізнатися про соціальне підприємництво – як це працює, як на базі громадської організації розвивати цей напрямок. На практиці побачили сильні та слабкі сторони соціального бізнесу Буковини, дізналися, як вони це розвивають, стають самостійними, щоб не залежати від допомоги донорів. У нашому центрі у Мелітополі ми допомагаємо жінкам, які опинилися у складних життєвих обставинах, навчаємо їх, як розпочати власну справу”, – поділилася учасниця поїздки, тренерка Центру освіти для дорослих “Перший” Олена.

Грантова та освітня допомога підприємцям на Сході України надається Проєктом USAID в рамках інформаційної кампанії “Схід економічних можливостей”. Кампанія покликана привернути увагу всієї України до потреб і можливостей Сходу, адже ще ніколи у регіоні не було стільки ініціатив, покликаних покращити рівень життя населення, розвивати бізнес у перспективних галузях економіки, відновлювати інфраструктуру. Ще ніколи не було стільки проєктів, готових залучати інвестиції та допомагати стати регіону сильним, креативним та привабливим для роботи й життя.
#СхідМожливостей

Фото надала громадська організація “SILab”

Інтеграція

У періоди занепаду економіки та важких внутрішніх та зовнішніх відносин країни, вразливі групи населення піддаються ще більшій депривації та остракізму. Складні життєві обставини посилюють вразливість та, разом з тим, рівень дискримінації.

У ситуації військового конфлікту та відсутності законодавчого регулювання та механізму захисту в сфері запобігання та протидії дискримінації, маргіналізовані групи населення опиняються за межами преференцій підтримки країни та соціуму. А виключення з соціального життя окремих груп суспільства веде до їхнього виключення з економічних процесів. Таким чином, економіка втрачає прибуток, соціум втрачає цілісність, а вразливі верстви населення, у свою чергу, втрачають підтримку та можливість розвиватися на належному рівні.

Для подолання цього комплексу взаємопов’язаних негативних аспектів та економічної стабілізації регіону, Проєкт USAID «Економічна підтримка України» (Проєкт USAID) надає комплексну допомогу:

  • мікро-, малому та середньому бізнесу, що належить або працевлаштовує представників вразливих верст населення ,
  • неурядовим організаціям (далі НУО)  через залучення вразливих груп населення до економічної діяльності і забезпечення відповідних ресурсів і професійної підготовки.

Згідно з концепцією Проєкт USAID, наступні категорії громадян вважаються вразливими і важкодоступними:

  1. особи з інвалідністю;
  2. внутрішньо переміщені особи (ВПО);
  3. особи, що повернулися до місць постійного проживання;
  4. місцеве населення і громади, де проживають ВПО;
  5. жінки, жінки у віці 55 років і старше;
  6. чоловіки у віці 60 років і старше;
  7. молодь з неповною або повною середньою освітою;
  8. домогосподарства, головами яких є жінки;
  9. лесбійки, геї, бісексуали і трансгендери (представники ЛГБТ-спільноти);
  10. ветерани Антитерористичної операції (АТО) та Операції об’єднаних сил (ООС);
  11. працівники, яких звільнено за скороченням штатів, або у зв’язку із закриттям підприємства;
  12. молоді люди з неконтрольованих Урядом України територій, які навчаються або закінчили навчання в учбових закладах на території, що контролюється Урядом України у цільових регіонах;
  13. багатодітні сім’ї та сім’ї з дітьми-інвалідами;
  14. люди, що проживають в зоні 0-5 км та 5-20 км уздовж лінії зіткнення;
  15. етнічні меншини такі як Роми, Греки та інші;
  16. постраждалі від гендерно зумовленого насильства.

Діяльність Проєкту USAID побудована на принципах гендерної рівності, то ж ми надаєм можливості однакової реалізації ідей, учинення дій, отримання підтримки, участі в інтервенціях всім особам, не залежно від їх статі чи гендеру.

Ми забезпечуємо умови для реалізації рівних прав та можливостей всіх людей в економічній діяльності з урахуванням гендерних особливостей та уразливості. Під час безпосередньої імплементації грантових угод наші грантери забезпечують належний гендерний баланс учасників та цільових бенефіціарів.

Як долучитися?

Наразі в рамках напряму “Інтеграція” Проєкт USAID пропонує наступні можливості:

  1. Тренінги, менторські програми та учбові візити – безкоштовна можливість для представників мікро-, малого та середнього бізнесу покращити навички ведення власної справи, дізнатися про новітні підприємницькі тренди, отримати консультації від провідних фахівців у цій сфері. Освітні можливості також пропонуються самозайнятим особам, або ж таким представникам вразливих категорій населення, що тільки планують розпочати власну справу, або отримати нову професію.
  2. Спільні інтервенції НУО та Проєкту USAID направлені на окремі уразливі категорії населення
  3. Гранти, що покликані задовольнити потреби мікро-, малих та середніх підприємств (ММСП), зокрема підприємств із кількістю найманих працівників до 10 осіб (мікропідприємства), підприємств із кількістю найманих працівників від 10 до 50 осіб, а також, у деяких випадках, підприємств із кількістю найманих працівників до 250 осіб (середні підприємства), які успішно працювали у Донецькій та Луганській областях і мають потенціал для залучення представників уразливих груп населення.
  4. Гранти НУО, що сприяють розвитку ММСП у міських та сільських районах, приділяючи особливу увагу уразливим групам населення у районах, що найбільш постраждали від збройного конфлікту.
  5. Гранти НУО, що впроваджують освітні ініціативи, покликані розвивати місцевий кадровий потенціал, допомагати представникам вразливого населення отримувати навички, необхідні для успішного працевлаштування.
  6. Розбудова інклюзивної мережі НУО, підприємницьких об’єднань, організація співпраці ММСП.
Форма зворотного зв’язку