На платформі АгрокебетиPRO можна безоплатно пройти курс з агрологістики, агрофінансів та підприємництва

Розвиток трудового потенціалу
22 Грудня 2023

20 грудня Проєкт USAID «Економічна підтримка України» (Проєкт USAID) провів круглий стіл “Основні результати проєкту АгрокебетиPRO: агрологістика і агроінженерія – стратегічні напрямки для аграрної освіти і агросектору на найближчу перспективу”.

До заходу долучилися 58 учасників – студентів та викладачів університетів, які зацікавлені у сучасних навчальних курсах у сфері агро, та аграрних компаній, які шукають талановиті кадри і зацікавлені у їх розвитку.

Про основні результати проєкту «АгрокебетиPRO» розповів Анатолій Циркун – керівник проєкту «АгрокебетиPRO», який реалізовував Український клуб аграрного бізнесу (УКАБ). Цей проєкт тривав майже рік. За цей час команда УКАБ створила 10 онлайн-курсів для навчання агропрацівників – студентів, викладачів та спеціалістів. Усі курси – безкоштовні, навчатися на платформі можуть усі охочі.

“Основні задачі, які ми ставили перед собою, – це менторська підтримка в агрокомпаніях (передусім для студентів релокованих університетів), допомога в пошуку  роботи випускникам агарних вишів, які шукають її (надати поради, лайфхаки, як пройти співбесіду, написати CV),  розвиток агропідприємницьких навиків – надати покроковий механізм, як реалізувати свою бізнес-ідею, просувати її. Також створили 10 онлайн-курсів, які можуть використовувати як студенти, так і викладачі. Цю інформацію розмістили на онлайн-платформі. За результатами навчання можна отримати сертифікат”, – сказав Анатолій Циркун.

Зокрема, за рік проєкту до нього долучилися до понад 869 учасників, було проведено 30 вебінарів, компанії-партнери розмістили понад 150 вакансій, 30 студентів працевлаштувалися у провідних українських компаніях. Команда створила довідник агропідприємця, який можна завантажити. Він містить багато бізнес-кейсів, практичної інформації, додаткових відеоматеріалів. Платформа постійно розвивається, доповнюється новими курсами та матеріалами. Серед нових курсів – агрологістика, агрофінанси, виробнича економіка, земельно-правові відносини, бізнес-менеджмент, управління проєктами, бізнес-стратегії.

Наразі УКАБ співпрацює з дев’ятьма аграрними університетами України, які активно використовують навчальну платформу для додаткового навчання студентів.

“Для цього проєкту ми готували курс з агрологістики – про те, як агрокомпанії під час війни перевозять вантажі. Зараз багато агроекспортерів стикнулися з викликами, адже традиційні маршрути або заблоковані, або обстрілюються російськими військами. Потрібні нові підходи – як доставити свою продукцію, перевезти через кордон, використовуючи різні види транспорту. Сподіваюся, цей курс буде корисним не лише для студентів, але і для логістів багатьох агрокомпаній”, – сказав Андрій Кузишин – доцент кафедри «Залізничний транспорт», викладач Національного університету «Львівська політехніка».

Іван Мринський – декан агрономічного факультету, доцент Херсонського державного аграрно-економічного університету говорив про важливість проходження виробничої практики під час війни. Студенти цього вишу, які наразі виїхали з України, але продовжують навчання онлайн, стикнулися з труднощами проходження  практики, . Завдяки проєкту вони змогли це зробити і навіть отримали сертифікати.

Пройти курси можна за цим посиланням: https://courses.agrokebety.com

Надалі Проєкт USAID продовжить реалізацію активностей з навчання та підвищення кваліфікації населення України в рамках проєкту “Розвиток трудового потенціалу України” та працівників партнерських компаній в рамках Ініціативи стійкості сільського господарства в Україні (AGRI-Україна), окремих активностей та програм.

Онлайн-презентація інструментарію для Центрів розвитку кар’єри

Розвиток трудового потенціалу
19 Грудня 2023

Раді повідомити, що в межах Проєкту USAID “Економічна підтримка України” було завершено розробку нового інструментарію для Центрів розвитку кар’єри. Цей інструментарій стане ресурсом для закладів вищої, фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти.

Запрошуємо представників закладів освіти та Центрів розвитку кар’єри на ексклюзивну презентацію цього інструментарію!

Презентація буде надзвичайно корисною для усіх, хто планує створити, запустити або розвивати Центри розвитку кар’єри. Під час презентації експерти поділяться електронними матеріалами та як ефективно користуватися новими інструментами.

Дата презентації: 22 грудня 2023, з 11:00 до 13:00
Щоб підключитися до презентації, перейдіть за посиланням у MS Teams: https://bit.ly/48fLlay
Код зустрічі: 273 512 225 349
Пароль: hRzd6k

Не пропустіть цю унікальну можливість підвищити якість трудового потенціалу України!

Триває проєкт «Розвиток трудового потенціалу для України»

Розвиток трудового потенціалу
15 Грудня 2023

За сприяння Проєкту USAID «Економічна підтримка України» триває проєкт «Розвиток трудового потенціалу для України», що реалізує ГО «Міжнародна фундація розвитку».

В умовах війни, коли України потребує працівників багатьох професій, цей проєкт допомагає пройти навчання та перепідготовку дорослим, у тому числі переселенцям, підвищити кваліфікацію та отримати нові навички тим, хто працює у мікро-, малому та середньому бізнесі, налагодити партнерства «освіта – бізнес».

До червня 2024 року проєкт планує підготувати 2000 працівників у пріоритетних сферах: будівництво, машинобудування, виробництво, обслуговування та сільське господарство. Ще 1000 громадян зможуть пройти навчання на тренінгах.

Більше про це – дивіться у відео.

Інструментарій Центру розвитку кар’єри

Розвиток трудового потенціалу
01 Грудня 2023

З метою розвитку трудового потенціалу молоді та зміцнення спроможності закладів освіти у сприянні працевлаштуванню молоді Проєкт USAID «Економічна підтримка України» розробив інструментарій для українських Центрів розвитку кар’єри. 

За основу для подальшої адаптації цього інструментарію був узятий марокканський інструментарій для Центрів розвитку кар’єри, створений у рамках Програми для Центрів розвитку кар’єри Марокко у 2015-2020рр. за підтримки USAID. Проєкт USAID «Економічна підтримка України» переклав і адаптував такий інструментарій до українських реалій, після чого у 2022-2023рр. провів пілотування інструментарію із рядом залучених українських закладів освіти та діючих Центрів розвитку кар’єри, в тому числі із проведенням серії тренінгів та роботи у групах. Готовий інструментарій деталізований і фіналізований з урахуванням отриманого від учасників пілотування зворотного зв’язку. 

Інструментарій для Центрів розвитку кар’єри ‒ це набір інструментів для закладів вищої, фахової передвищої та професійної (професійно-технічної) освіти та їх Центрів розвитку кар’єри, щоб допомогти підготувати, запустити та забезпечувати ефективне функціонування Центрів розвитку кар’єри (ЦРК). Інструментарій включає основні рекомендації, посібники з провідної практики та готові до використання інструменти, призначені для супроводження ЦРК протягом усього процесу його діяльності. 

Інструментарій складається із загального посібника, що ґрунтується на життєвому циклі ЦРК протягом першого року діяльності, починаючи з етапу створення ЦРК, тематичних посібників, зразків тренінгових матеріалів, шаблонів договорів і форм та інших дієвих інструментів для ЦРК. Основним інструментом є загальний посібник, в якому зібрана вся інформація щодо заходів і етапів, повязаних із підготовкою, запуском і розвитком ЦРК. 

Загальний посібник є кореневим документом в інструментарії та містить посилання на інші методичні матеріали, потрібні для проведення тієї чи іншої діяльності ЦРК на кожному етапі його життєвого циклу. Другим кореневим документом, який схематично зображує життєвий цикл ЦРК із переліком етапів, кроків, видів активностей та конкретних дій, та містить посилання на усі інструменти, є часова шкала.

Усі складові інструментарію сформовані по групах: 

Rivne Work Hub вчить регіони підвищувати інвестиційну привабливість через партнерства «Освіта бізнес»

Розвиток трудового потенціалу
21 Листопада 2023

14-15 листопада Проєкт USAID «Економічна підтримка України» в рамках проєкту «Розвиток трудового потенціалу України» навчав представників 10 областей України підвищувати інвестиційну привабливість регіону через співпрацю локальних компаній із закладами професійної освіти. Участь у дводенному заході взяли представники облдержадміністрацій, закладів професійної освіти, навчально-методичних центрів Дніпропетровської, Донецької, Запорізької, Івано-Франківської, Київської, Луганської, Полтавської, Рівненської Сумської, Харківської та Херсонської областей. В основу цього навчання заклали досвід команди Рівненщини, відомий в Україні як Rivne Work Hub. Потужна та досвідчена команда ініціативи Рівненської облдержадміністрації радо поділилась практиками, інструментами, підходами, напрацюваннями та результатами роботи на теренах поєднання інтересів двох сфер – освіти та бізнесу – задля економічного розвитку регіону в цілому.

Учасники заходу ознайомились із досвідом роботи Волинського ресурсного центру (ВРЦ). На прикладі однієї із громад регіону команда ВРЦ поділилась досвідом створення 50 робочих місць за 1 рік у громаді, де живуть 16 тис. людей. Рівняни також поділились й інструментами навчально-методичного супроводу підготовки та організації програм освіти дорослих і розповіли, як вони залучають кваліфікаційні центри до процесів підтвердження кваліфікації дорослої людини за різних умов – формальне, неформальне чи інформальне (наприклад, у гаражі чи вдома на кухні) навчання.

Окрім потужної інформаційно-теоретичної складової навчання, учасники заходу відпрацювали презентовані практики у групах та відвідали 3 заклади професійної освіти Рівненської області, а саме: Рівненське вище професійне училище ресторанного сервісу і торгівлі, Квасилівський професійний ліцей та Здолбунівське вище професійне училище залізничного транспорту. Там учасники побачили навчально-практичні центри, сучасні майстерні та класи, STEM-центр робототехніки та мехатроніки і побували у залізничному вагоні, де зараз навчають машиністів та провідників. Команди закладів продемонстрували свої навички на майстер-класах із різання металу, діагностування автомобіля, приготування піци школярами, різьблення по дереву за допомогою верстата ЧПУ, спробували керувати дроном на симуляційному обладнанні та стали свідками конкурсу фахової майстерності серед майстрів виробничого навчання професії «Кондитер».

Під час обговорень учасники дізнались про різні підходи до співфінансування, які використовують заклади освіти, щоб придбати сучасне обладнання та техніку, оснастити майстерні та створити комфортні умови навчання та проживання студентів і викладачів. Так, наприклад, заклад ніколи не сподівається на 100% покриття витрат на створення сучасної майстерні від одного партнера. Тому команда закладу пропонує різні варіанти взаємодії перш за все компаніям, бо це їх основні партнери і замовники, різним донорським проєктам, органам місцевої влади і, як правило 20-40% від загальної суми вкладає власних коштів. Звісно ж, потенційні партнери мають більшу впевненість у позитивному результаті спільних ініціатив, адже заклад освіти демонструє, що готовий інвестувати (та іноді ризикнути) не лише кошти від других та третіх сторін, а й свої власні. Тому у більшості випадків партнери плідно співпрацюють і, як показує досвід, реалізують не один проєкт разом. Варто відзначити, що компанії та їх інтереси і потреби це основа співпраці, але умови стажування, практики чи навчання на виробництві для студентів – її фундамент.

Таке навчання не є одноразовою акцією. Попередньо учасники курсу мали дві інформаційні сесії у жовтні 2023 року, а після навчання матимуть ще майже два місяці менторської підтримки для розроблення дорожніх карт розвитку та підвищення інвестиційної привабливості регіону за рахунок налагодження співпраці локальних компаній із закладами професійної освіти області. Презентація дорожніх карт запланована на січень 2024 року, а надалі області будуть втілювати їх в життя та ділитись власним досвідом і викликами з колегами. Такий підхід допоможе гармонізувати та синергувати потенціал різних гравців задля економічного розвитку регіонів України.

До червня 2024 року в рамках проєкту «Розвиток трудового потенціалу України», що реалізує ГО «Міжнародна фундація розвитку», планується навчити 2 000 спеціалістів, як виробничих компаній, так і закладів освіти, які готують фахівців для української економіки.

Тестова сторінка з новинами

Не слід, проте забувати, що реалізація намічених планових завдань дозволяє виконувати важливі завдання розробки подальших напрямів розвитку. Також постійне інформаційно-пропагандистське забезпечення нашої діяльності дозволяє виконувати важливі завдання з розробки відповідних умов активізації. Повсякденна практика показує, що нова модель організаційної діяльності відіграє важливу роль у формуванні позицій, які займають учасники щодо поставлених завдань. Не слід, проте забувати, що консультація з широким активом сприяє підготовці та реалізації напрямів прогресивного розвитку. Ідейні міркування вищого порядку, а також початок повсякденної роботи з формування позиції є цікавим експериментом перевірки суттєвих фінансових та адміністративних умов. Повсякденна практика показує, що постійне кількісне зростання та сфера нашої активності забезпечує широкому колу (фахівців) участь у формуванні форм розвитку.

Різноманітний та багатий досвід нова модель організаційної діяльності відіграє важливу роль у формуванні суттєвих фінансових та адміністративних умов. Не слід, проте забувати, що постійне інформаційно-пропагандистське забезпечення нашої діяльності спричиняє процес впровадження та модернізації напрямів прогресивного розвитку. З іншого боку, початок повсякденної роботи з формування позиції вимагають від нас аналізу напрямів прогресивного розвитку. Так само реалізація намічених планових завдань забезпечує широкому колу (фахівців) участь у формуванні форм розвитку.

Товариші! постійне кількісне зростання та сфера нашої активності є цікавим експериментом перевірки відповідних умов активізації. Товариші! постійне кількісне зростання і сфера нашої активності є цікавим експериментом перевірки систем масової участі.