СНУ ім. В.Даля налагоджує співпрацю з провідною аграрною компанією Kernel

Розвиток трудового потенціалу
10 Січня 2024

Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля (СНУ ім. В. Даля) продовжує налагоджувати співпрацю з провідними промисловими підприємствами України, щоб збільшити практичну складову в підготовці студентів інженерних спеціальностей.

27 грудня Проєкт USAID «Економічна підтримка України» та ГО «Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» (проєкт АгрокебетиPRO) виступили координаторами зустрічі команди викладачів СНУ ім. В. Даля з аграрною компанією України Kernel.

Під час зустрічі говорили про співпрацю релокованого університету СНУ ім. В. Даля з провідними промисловими підприємствами України, щоб допомогти студентам інженерних спеціальностей отримати практичну підготовку.  Сторони працюватимуть в області розбудови дуальної освіти для студентів спеціальностей 133 – Галузеве машинобудування; 141 – Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка; 201 – Агрономія; 208 – Агроінженерія; Автоматизація та комп’ютерно-інтегровані технології.

Також викладачі університету презентували можливості та перспективи з підвищення кваліфікації для співробітників Кернел на базі лабораторій, що будуть створені за сприяння Проєкту USAID «Економічна підтримка України» за грантом “Сучасні навички для секторів інформаційних технологій, інженерії та електрики України”: «Лабораторія Електромехатроніки» (ElectromechatronicsLab), «Лабораторія Електроенергетики» (EnergyLab), «Виробнича лабораторія Фаблаб» (FabLab).

4 січня провели профорієнтаційну зустріч команди Kernel зі студентами СНУ ім. В. Даля. В обговоренні взяли участь 90 студентів університету. Під час зустрічі студентам представили перспективи проходження практики та працевлаштування на підприємствах компанії, а також запропонували взяти участь в Open Agro University – унікальному освітньому проєкті компанії Kernel з підготовки фахівців нового покоління для роботи на підприємствах сучасного виробництва та агробізнесу.

Студенти можуть взяти участь в Open Agro University – освітньому проєкті компанії Kernel з підготовки фахівців нового покоління для роботи на підприємствах сучасного виробництва та агробізнесу.

За минулі 2 сезони (2022-2023 рр) Open Agro University уже випустив понад 200 фахівців, з яких більше 50 працевлаштувалися і будують свою кар’єру в Kernel.

Open Agro University – запрошує на навчання і оплачувану практику за 7 спеціальностями, а саме:

  • Інженер-технолог служби якості (лабораторії)
  • Інженер технолог напрямку «Олії»
  • Інженер-механік заводу
  • Інженер КВПтаА
  • Енергетик
  • Інженер-механік агробізнесу
  • Агроном

Open Agro University – це можливість для студентів 3-5 курсів або випускників 2021-2023 років профільних спеціальностей отримати практичні знання та навички, які можна застосувати у роботі.

На час навчання Kernel  виплачує стипендії кращим студентам, пропонує оплачувану виробничу практику та сплачує витрати на дорогу та проживання під час навчання і практики. Кращим студентам пропонуються вакансії у Kernel.

Реєструйтеся та спробуйте свої сили.

СНУ ім.В.Даля планує підписати Меморандум із Kernel та долучити компанію до вдосконалення освітніх програм підготовки студентів інженерних спеціальностей.

Онлайн-курс «Агропідприємництво»

Розвиток трудового потенціалу
05 Січня 2024

Курс створено командою освітнього проєкту «АгрокебетиPRO: навчання, менторство, працевлаштування та підприємництво» спільно з Асоціацією «Український клуб аграрного бізнесу» за сприяння Проєкту USAID «Економічна підтримка України».

Онлайн-курс «Агропідприємництво» – курс лекцій, що поєднує елементи теоретичного навчання та практичні кейси. У даному курсі розглянуті практичні кейси, представлені безпосередньо засновниками успішного малого агробізнесу України.

Основною метою курсу є надання покрокового механізму й алгоритму  створення власного бізнесу в аграрній галузі, практичні кейси від експертів курсу наглядно демонструють елементи цього алгоритму.

Курс “Агропідприємництво” буде корисним для студентів аграрних університетів, молодих спеціалістів в агро, та будь-кого, хто хоче навчитись покровим механізмам сворення власного аграрного бізнесу.

Курс складається з:

  • 10 відеолекцій з експертами-практиками;
  • 6 відеоекскурсій на аграрні підприємства;
  • 10 презентацій;
  •  опитувальника та форми зворотнього зв’язку;
  • тестового завдання для самоперевірки закріплених знань;
  • сертифікату про проходження курсу (3 кредити).

Як пройти курс:

Перейти на платформу Агрокебети PRO https://courses.agrokebety.com/login/index.php

Знайти курс  «Агропідприємництво».

Ви вперше на на платформі Агрокебети PRO?

Для доступу до курсів вам необхідно зареєструватися.
Все що вам для цього потрібно зробити – це вказати логін і пароль, які будуть використовуватись вами на цьому сайті.
Якщо хтось інший вже обрав такий логін, вам просто необхідно обрати інший.

Наступним кроком вам потрібно буде вказати деякі важливі дані про себе.

Для наступних входів використайте вибрані вами при першому вході логін та пароль.

  1. Зареєструйтесь будь ласка
  2. Перейдіть до вкладки «Всі курси»
  3. Оберіть курс для навчання
  4. Курс, за яким розпочато навчання, з’явиться у вкладці «Мої курси»
  5. Ви можете призупинити навчання і відновити його в будь-який зручний момент

Програма курсу:

Лекція №1: Крок перший: бізнес-план, згадати все
Експерт: Тарас Трохименко, старший менеджер департаменту корпоративних фінансів «Делойт» в Україні

Лекція №2: Вертикальні ферми в Україні. Проблеми та можливості. Як побудувати бізнес методом проб та помилок
Експерт: Микола Кислейко, підприємець, власник вертикальної сіті-ферми у м. Вінниця

Лекція №3: Роль маркетингу в розвитку фермерства і фермерського
Експертка: Анастасія Бондарєва, маркетинг-директорка козиної ферми & сироварні «ОʼФерма»

Лекція №4: Факапи підприємця-початківця, механізми подолання
Експерт: Ярослав Бурківський, власник пекарні «Хатинка пекаря»

Лекція №5: ​​Перспективи і виклики виробництва нішевих культур в Україні 
Експерт: Олександр Журавель, власник ФГ «Журавель», спаржевод із 2020 року

Лекція №6: Mr. Caramba: родинні соуси, що продаються у “Сільпо”
Експерт: Роман Мартинов,  співзасновник бренду «Mr. Caramba»

Лекція №7: Підприємництво у тваринництві
Експертка: Наталія Коваль, голова та співзасновниця ФГ «Юпітер»

Лекція №8: Процес вирощування продажів
Експерт: Валентин Яроменко, CEO консалтингової компанії з продажів в White Sales (Київ, Україна), засновник та CEO в Big Sister AI (Остін, США)

Лекція №9: Оформлення малого бізнесу та ведення податкової звітності
Експертка: Інна Долженко, к.е.н., доцентка кафедри фінансів НУБіП України

Лекція №10: Що далі? Створення бізнесу – лише початок шляху: опис та оптимізація бізнес-процесів
Експертка: Євгенія Кучеренко, консультантка по оптимізації і автоматизації бізнес-процесів, засновниця HOBA Consulting

Поширені запитання

Чи отримаю сертифікат по проходженню курсу «Агропідприємництво»? 
Після перегляду всіх лекцій та успішного проходження тестового завдання слухачі отримають іменний сертифікат від освітнього проєкту “АгрокебетиPRO”.

Курс безкоштовний?
Так, курс безкоштовний для студентів та випускників вищих навчальних закладів, а також для молодих агро спеціалістів, та будь-кого, хто хоче навчитись навичкам створення аграрного бізнесу.

Якщо ви вперше на нашому сайті, для повноцінного доступу до цього курсу вам необхідно створити обліковий запис, слідуючи вказівкам.

Відео-ескурсії

 

 

Проєкт USAID передав велику партію ІТ-обладнання для релокованих університетів

Розвиток трудового потенціалу
02 Січня 2024

У 2023 році Проєкт USAID “Економічна підтримка України” (Проєкт USAID) надав допомогу університетам-партнерам. IT-обладнання для поновлення навчального процесу отримали 5 університетів – Донецький національний технічний університет (ДонНТУ), Маріупольський державний університет (МДУ), Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля (СНУ ім. В. Даля), Приазовський державний технічний університет (ПДТУ) та Таврійський державний агротехнічний університет імені Дмитра Моторного (ТДАТУ).

Проєкт USAID передав партнерам ІТ-та офісне обладнання для забезпечення стабільного Інтернет-з’єднання та проведення занять у форматі дистанційного навчання, зокрема 64 маршрутизаторів, 31 принтер, 5 серверів і 8 комп’ютерів для адміністрування ІТ, 6 джерел безперебійного живлення, 12 мультимедійних проєкторів, 10 планшетних персональних комп’ютерів, 150 навушників, 261 ноутбук, 231 комп’ютерні миші, 5 комплектів Starlink із підпискою на рік, програмне забезпечення для комп’ютерів та інші необхідні матеріали для живлення та роботи техніки (кабелі, роз’ємники, розетки).

 

У березні-квітні 2022 року ці університети були вимушені переміститись зі сходу та півдня у безпечні регіони України.  СНУ ім. В. Даля та МДУ перемістились до Києва, ДонНТУ знайшов прихисток у Луцьку, а ПДТУ та ТДАТУ облаштувались у Дніпрі та Запоріжжі. Переміщення виявилось непростим, бо у більшості випадків переміщались перш за все люди, бо люди – найдорожчий ресурс та капітал, який може відродити та розвинути зруйновану чи пошкоджену справу. Проєкт USAID підтримував зв’язок із партнерами весь час і це дало змогу розпочати доставку обладнання ще у листопаді 2022 року. На сьогодні все обладнання доставлене, ним активно користуються 1 151 співробітників та викладачів закладів вищої освіти, щоб забезпечити навчання 14 166 студентів, в основному в онлайн-форматі. Тож кожен студент чи студентка має доступ до якісної освіти у рідному вузі з безпечного місця, куди він чи вона перемістились.

«Допомога Проєкту USAID «Економічна підтримка України» завжди була і залишається для нашого університету дуже актуальною. Обладнання, яке ми отримали, дає змогу проводити онлайн-зустрічі, конференції та спілкуватися із національними та закордонними партнерами. Завдяки вирішенню більшої частини потреб в комп’ютерній та комунікаційній техніці наукової активності ми вперше за останні роки стали учасниками проєкту “Горизонт” (проєкт “Building Ecosystem Integration Labs at HEI to foster Smart Specialization and Innovation on Sustainable Raw Materials” (HEI4S3-RM)) та у співпраці з партнерами підготували заявку на ще один конкурс проєкту Горизонт» – ділиться Руслан Галгаш, проректор СНУ ім. В. Даля з науково-педагогічної роботи, економіки та розвитку.

Підтримує колегу і Вікторія Воропаєва, проректорка ДонНТУ з науково-педагогічної роботи:

«Після повторного переміщення до Луцька ДонНТУ отримав від Проєкту USAID комунікаційне обладнання та джерела безперебійного живлення, що дозволило швидко налагодити онлайн-навчання та підтримувати всі необхідні цифрові сервіси. Студенти, аспіранти, викладачі та адміністративні працівники отримали персональні пристрої (ноутбуки та планшети), що допомогли їм завжди бути на зв’язку, навіть при відключенні електрики».

Олена Хаждинова, ректорка ПДТУ та Олександр Ломейко, Перший проректор ТДАТУ ще у перші дні отримання обладнання повідомили Проєкту USAID, що надана допомога дозволила швидко відновити адміністративні процеси, методологічну базу та методичні матеріали, налагодити навчальний процес в онлайн-форматі та забезпечити роботу вебсайтів закладів освіти для оперативного інформування студентів та викладачів про різні активності.

Проєкт USAID презентував інструментарій для Центрів розвитку кар’єри

Розвиток трудового потенціалу
28 Грудня 2023

22 грудня Проєкт USAID “Економічна підтримка України” (Проєкт USAID) презентував Інструментарій для Центрів розвитку кар’єри (ЦРК). Участь у заході взяли понад 65 представників закладів освіти, які зацікавлені у використанні такого Інструментарію у своїх закладах.

Центр розвитку кар’єри створюється на базі закладів вищої або професійної освіти, сприяє у працевлаштуванні студентів та випускників закладу освіти, їх кар’єрному розвитку та консультуванню. Такий Інструментарій допомагає організувати роботу центру та просувати його послуги серед зацікавленої аудиторії.

Інструментарій базується на досвіді двох країни – Марокко та України, над ним працювали кілька років. Важливо, що команда Проєкту USAID та залучені консультанти адаптували цей Інструментарій до умов, в яких зараз перебувають українці, наповнили його практиками закладів освіти України, залишили деякі практики Мороко, які можуть стати у нагоді українським ЦРК, та запропонували деякі підходи для подальшого впровадження, як наприклад уніфікація логотипу та оформлення ЦРК для підвищення їх візуальної впізнаваності у будь-якому закладі освіти.

З вітальним словом до присутніх звернулася заступниця директора Проєкту USAID “Економічна підтримка України” Кірстен Пфайфер:

“Сподіваємося, що Центри розвитку кар’єри стануть місцем, де студенти зможуть отримати якісну консультацію про можливості професійного розвитку чи, навіть, першу роботу, а компанії-партнери знайти кваліфікованих спеціалістів. Для Проєкту USAID робота над створенням Інструментарію тривала кілька років, і зараз ця презентація Інструментарію – велика відповідальність допомагати закладам освіти під час війни. Ми чекаємо на історії успіху та відгуки про використання Інструментарію, адже саме така робота на результат дозволяє USAID більше допомагати України і бачити користь від надання цієї допомоги”.

Робота зі створення Інструментарію почалася з 2019 році. За основу взяли Інструментарій, який був створений та впроваджений у Марокко, але адаптували матеріали до українських реалій. Після адаптацій сформували пілотний Інструментарій, провели зустрічі із представниками закладів кількох областей і в результаті доповнили Інструментарій вже наявні практики українських ЦРК. На доповнення, в процесі пілотування проводили і тренінги з розвитку м’яких та мета навичок (управління змінами, комунікативні навички, дизайн-мислення, ментальна гнучкість). Загалом, 221 учасник із 143 закладів освіти, 5 коледжів та 18 університетів долучилися до пілотування інструментарію. Він буде в нагоді будь-якому закладу освіти, який хоче створити Центр розвитку кар’єри, розвивати або розширити його, зробити роботу більш ефективною. Наразі, вже 46% закладів освіти, де були створені ЦРК вже використовують Інструментарій у їх повсякденній роботі.

Інструментарій складається з кількох посібників: є матеріали, як підготуватися до відкриття центру, де шукати допомогу, оформити дизайн. Зараз важливо зробити ці центри доступними для людей з інвалідністю. Окрема частина – посібник з комунікацій для залучення соцмереж, є рекомендації і з просування центру у соцмережах. Наступний етап – запуск. Важливою є підготовка команди центру та її навчання. Велика частина роботи – це активності, які будуть у центрах – прийом молоді, залучення стейкхолдерів (компаній, центрів зайнятості, ресурсів із пошуку персоналу), проведення різних заходів. Ще один етап – розвиток центру: систематичне оновлення бази відвідувачів, роботодавців, підготовка нових заходів, тренінгів та семінарів. Рекомендації як провести заходи в онлайн та офлайн-форматах.

Генеральна директорка Директорату професійної освіти Міністерства освіти і науки України Ірина Шумік говорила про важливість інструментарію як методичної допомоги центрам розвитку кар’єри.

“Вперше я побачила, як працюють центри кар’єри за кордоном 10 років тому, і тоді зрозуміла, що нам треба підсилювати цей компонет і розвивати такі центри. Тому, разом із Проєктом USAID ми почали розвивати цю тему. З 2019 року такі центри почали з’являтися в закладах професійної освіти України. Наразі, у половині закладів професійної освіти такі центри вже створені. Наразі це робиться за ініціативи закладів. Такий інструментарій – дуже потужна допомога для тих, хто створює та буде розвивати центри. Ми провели опитування у центрах, одна з потреб – методичні матеріали та навчання. Тож такий Інструментарій як різдвяний подарунок допоможе нам у подальшій роботі у розвитку центрів розвитку кар’єри”, – сказала пані Шумік.

Під час презентації посібника учасники – представники закладів освіти – поділилися враженнями. У деяких закладах Центри розвитку кар’єри працюють вже кілька років, під час війни вони стали волонтерськими осередками. Деякі для повноцінного розвитку просять ввести оплачувану посаду керівника центру, це б допомогло у його розвитку – вважають освітяни.

У Білоцерківському фаховому коледжі сервісу та дизайну працює такий центр. У ньому проводять багато різних тренінгів – з розвитку м’яких навичок, планування, навчаються досвіду публічних виступів. На кожен такий захід охоче долучаються студенти. Незабаром планують залучати амбасадорів, які допоможуть просувати центр.

Безкоштовно завантажити Інструментарій можна за посиланням: https://era-ukraine.org.ua/instrumentcrk/

В Україні понад 200 соціальних працівників надаватимуть супровід ветеранам війни

Розвиток трудового потенціалу
27 Грудня 2023

В грудні відбувся круглий стіл «Актуальні проблеми професійної кваліфікації соціальних працівників і психологів у супроводі ветеранів війни». Захід організували Міжнародне агентство професійних кваліфікацій та Київський міський центр допомоги учасникам АТО у рамках проєкту «Розвиток трудового потенціалу», який реалізує ГО «Міжнародна фундація розвитку» за сприяння Проєкту USAID «Економічна підтримка України».

До участі у круглому столі долучились представники соціальних установ, громадських організацій міста Києва, центральних органів влади, фахівці, що опікуються проблемами переходу громадян від військової служби до цивільного життя. Під час заходу підбивали підсумки навчання, яке тривало впродовж трьох місяців.

З 1 вересня по 24 листопада Міжнародне агентство професійних кваліфікацій у рамках проєкту “Розвиток трудового потенціалу для України” підтвердило професійну кваліфікацію 202 фахівців: із соціальної роботи – 130, практичних психологів – 72. Вони пройшли перенавчання, оцінювання та присвоєння професійних кваліфікацій. В умовах воєнного та повоєнного стану ці навички допоможуть ветеранам та демобілізованим захисникам отримати якісний супровід у соціальній сфері.

«У воєнний та післявоєнний час населення України, зокрема  ветерани війни та їх сім’ї, потребують ефективної підтримки якості свого життя, особливо психосоціального здоров’я. Тож Міжнародне агентство професійних кваліфікацій отримало суспільний запит на підвищення кваліфікації фахівців соціальної роботи та психологів. Наразі ці спеціалісти часто здобувають нові компетентності на робочому місці, зокрема, через неформальну та інформальну освіту, тобто самоосвіту. Нове законодавство дозволяє у таких випадках оцінювати та присвоювати професійну кваліфікацію через уповноважені державою кваліфікаційні центри.  Таким чином, в рамках Проєкту USAID «Розвиток трудового потенціалу для України» кваліфікаційні центри у сфері соціальної роботи та психології нашого Агентства здійснили навчання відповідно до нових професійних стандартів та присвоїли кваліфікації «Фахівець із соціальної роботи» та «Практичний психолог соціальної сфери» 202 громадянам України відповідно до вимог ринку праці», – каже Андрій Шевцов – доктор педагогічних наук, професор, директор Міжнародного агентства професійних кваліфікацій,

Програма навчання передбачала лекційні та практичні заняття, тестування, екзамен та присвоєння кваліфікацій. Сертифікат дає право працювати у соціальній сфері на посадах психолога та соціального працівника.

«Вдячна за можливість здобути нові знання, підвищити кваліфікацію та отримати сертифікат, що надає перспективу рухатись далі в роботі. Для мене дуже важливі покращення допомоги людям, надання підтримки колегам, тому проєкт, що реально забезпечує професійне зростання, вважаю дуже цінним для себе», – ділиться соціальний працівник Територіального центру соціального обслуговування Святошинського району Києва Валентина Макаренко.

У рамках проєкту “Розвиток трудового потенціалу для України” до червня 2024 року планується навчити або підвищити кваліфікацію для 2000 працівників з різних сфер та покращити м’які навички ще для майже 1000 жителів України.

НІБУЛОН навчає працівників для розширення напрямків у компанії

Розвиток трудового потенціалу
27 Грудня 2023

У грудні за сприяння Проєкту USAID “Економічна підтримка України” 9 працівників суднобудівно-судноремонтного заводу «НІБУЛОН» (ТОВ ССЗ “НІБУЛОН”) взяли участь у тренінгу з мостобудування та вагонобудування. Тренінг передбачав поєднання теоретичної та практичної частин. Цим тренінгом завершилося навчання 14 працівників ТОВ ССЗ “НІБУЛОН”, яке тривало із серпня 2023. Розширення професійної кваліфікації співробітників заводу дозволить ТОВ ССЗ «НІБУЛОН» зберегти робочі місця та диверсифікувати види діяльності. Досвідчені корабели набули кваліфікації вагоно- та мостобудівників, поки їх навички у сфері суднобудування не затребувані повною мірою в умовах війни через блокування росією Чорноморських портів.

Це навчання відбулося в межах реалізації проєкту «Розвиток трудового потенціалу для України» ГО «Міжнародна фундація розвитку».

Група мостобудівників складалася з п’яти людей, вагонобудівників – з чотирьох.

Професор кафедри автомобільних доріг та мостів Львівської політехніки Ігор Мельник групі мостобудівників розповідав про металеві мости: конструкції, розрахунки для проєктування, особливості виготовлення, монтажу та експлуатації. Зокрема, на тренінгу говорили про зварювання елементів, вузли мостів, опори, прольоти, водовідведення. Розглядали типові залізобетонні та металеві мости – їх основні елементи, документацію, яка потрібна під час зведення мостів та обслуговування, як провести обстеження та випробування мостів після ремонту. Також говорили про сучасні матеріали у будівництві мостів (органічні матеріали, базальт), кращі практики на ринку. Під час практичної частини провели випробування металевої ферми статичним навантаженням.

“Найбільш розповсюджені мости зараз, – залізобетонні. Їх можна доволі швидко збудувати, вони міцні та витривалі.  Враховуючи кількість зруйнованих мостів під час війни, їх виготовлення – один з потенційних напрямків, який можна розвивати на підприємствах, які мають відповідне обладнання для виробництва та персонал. Під час цього навчання ми розглядали більше теорії, якщо компанія зацікавлена у розвитку напрямку, необхідно почати виготовлення елементів мостів на виробництві, лише так працівники отримають практичний досвід”, – говорить професор кафедри автомобільних доріг та мостів Львівської політехніки Ігор Мельник.

Олена Копійка має десятирічний досвід роботи на НІБУЛОНі, разом з колегами з іншими відділів підприємства приїхала на цей тренінг. Під час повномасштабної війни її задачі як конструктора трохи змінилися, але вона упевнена, якщо компанія вирішить будувати мости, вона охоче долучиться до цієї команди.

“На тренінгу мені дуже цікаво, хоча багато з почутого ми й так використовуємо у своїй роботі. Я займаюся розкроєм металу – раніше це стосувалося ремонту судів, зараз через відсутність таких замовлень виконуємо розкрій металу  для різних потреб філій НІБУЛОНу. Зараз у нас немає напрямку мостобудування, але, на мою думку, це може бути дуже перспективно, оскільки в Україні багато зруйнованих мостів, для швидкого відновлення економіки, налагодження транспортних артерій мости потрібно ремонтувати або заново будувати. Наша група навчалася як вести документацію, готувати проєкти, креслення для будівництва, які є сучасні матеріали на ринку для цього”, – каже Олена Копійка – конструкторка ТОВ ССЗ “НІБУЛОН”.

Група вагонобудівників побувала на заводі, який виготовляє вагони, сміттєвози, контейнери для перевезення сміття. Саме на цьому підприємстві виготовили 50 вагонів-хоперів, які Проєкт USAID придбав компанії НІБУЛОН для пришвидшення агроекспорту під час повномасштабної війни.

У складі навчальної групи – виробничий майстер монтажно-трубопровідної дільниці ТОВ ССЗ НІБУЛОН Олександр Кольчак. Він працює на підприємстві 6 років.

“Із серпня ми навчалися онлайн, зараз приїхали на практичні заняття. Дещо для мене було нове, частина матеріалу, пов’язана з механікою – не нова, я використовую це у своїй роботі щодня. На підприємствах, яке ми відвідали в рамках навчання, я побачив, як виготовляють вагони – від порізки металу до фарбування готового вагону, мене найбільше зацікавила гальмівна система та візки з колесами. Думаю, ми можемо налагодити випуск окремих частин вагонів на потужностях нашого підприємства, це може бути перспективно, адже зараз ринок потребує багато вагонів для перевезень агропродукції. Крім того, це допоможе нашій компанії в обслуговуванні вагонів, тому, що НІБУЛОН має доволі великий парк власних вагонів  – ми маємо виробничі площі, на яких можемо організувати ремонт, поточний огляд та виробництво”, – ділиться враженнями від навчання Олександр Кольчак.

Крім заводу, група побувала на одній із прикордонних залізничних станцій та побачила, як перевантажують зерно з вагонів перед відправкою за кордон. Це роблять через різну ширину колій в Україні та країнах Європейського Союзу, куди відправляють зерно на експорт. Перевантаження одного потяга з 30 вагонів із зерном займає 5 годин. Під час повномасштабної війни 70% вантажів у вагонах, які їдуть із цієї станції, – це агропродукція – рапс, кукурудза, соя, пшениця. Працівники НІБУЛОНу відвідали й вагонне депо, де залізничники виконують поточний ремонт вагонів.

“Група побачила усі технологічні процеси, пов’язані з виробництвом та обслуговуванням вагонів. Відремонтувати вагон – не просто, потрібні навички та багато обладнання. Але цей напрямок може бути дуже перспективним. Виконати ремонт вагонів на власному виробництві часто дешевше, а інколи і якісніше. Врешті згодом ці послуги можна пропонувати іншим компаніям”, – каже Юрій Терещак – доцент кафедри Залізничного транспорту Львівської політехніки, який викладав для групи вагонобудівників.

За підсумками 5-денного тренінгу усі учасники отримали сертифікати та склали іспити з пройденого матеріалу.

Це навчання для мостобудівників та вагонобудівників НІБУЛОНу тривало з серпня. Участь у ньому (онлайн) взяли 14 фахівців компанії. Навички, здобуті під час навчання, допоможуть у перспективі запровадити новий напрям у роботі (мостобудування), а також обслуговувати вагони-хопери, які НІБУЛОН отримав від Проєкту USAID для експорту зерна.