Від кухарів до елеваторників: понад 4 000 людей пройшли навчання за сприяння Проєкту USAID

Розвиток трудового потенціалу
29 Червня 2024

25 червня у Києві Проєкт USAID «Економічна підтримка України» (Проєкт USAID) організував конференцію «Розвиток трудового потенціалу: нові можливості та здобутки» в межах проєкту «Розвиток трудового потенціалу для України» (далі – проєкт), що впроваджується громадською організацією (ГО) «Міжнародна фундація розвитку».  

У заході, окрім команди ГО «Міжнародна фундація розвитку», участь взяли понад 50 партнерів – представників Міністерства освіти і науки України, закладів професійної та вищої освіти, бізнесу, зокрема, зі сфер будівництва, машинобудування, виробництва, сфери послуг та аграрного сектору, неурядових громадських організацій та обласних державних адміністрацій.  Також до конференції долучилися понад 50 запрошених онлайн-учасників, захід транслювався на сторінці проєкту. 

На заході підбивали підсумки проєкту, який тривав рік з липня 2023 до червня 2024 і був спрямований на посилення розвитку трудового потенціалу для економіки України через збільшення потенціалу закладів вищої та професійної (професійно-технічної) освіти, обласних державних адміністрації шляхом підвищення кваліфікації та перекваліфікації дорослого місцевого населення з акцентом на незахищені верстви населення та переселенців. Під час панельних дискусій та відкритого мікрофону учасники обговорювали перспективи подальшого розвитку трудового потенціалу України, виклики та можливі рішення, надавали зворотний звязок. 

“За час реалізації проєкту наші партнери з Міжнародної фундації розвитку провели навчання багатьох спеціалістів, у тому числі викладачів університетів та тих, хто працює у ключових галузях економіки. До проєкту долучилися люди та підприємства з 24 областей України. Цей проєкт вплинув на наших партнерів: університети та заклади професійно-технічної освіти покращили свої програми, компанії розвинули нові підходи до персоналу та його перенавчання. Ваші зусилля – це не просто допомога конкретним працівникам, а і розвиток та відновлення економіки України”, – сказав директор Проєкту USAID Тімоті Мадіган.   

За час проєкту провели понад 160 тренінгів (онлайн та офлайн), у яких взяли участь понад 4 тисячі спеціалістів, понад 800 з них – представники агрокомпаній, які сьогодні долучені до експорту зерна. Зокрема, це були тренінги для спеціалістів елеваторних комплексів, навчання Лін Інституту з оптимізації виробничих процесів, обслуговування вагонів, генераторів, сушіння зерна, тренінги з м’яких та мета-навичок, з різних аспектів експортної логістики, контрольно-вимірювальних приладів та автоматики.  

“Ми дуже вдячні, що наші спеціалісти з елеваторних комплексів змогли долучитися до навчання, яке пропонував проєкт – ми вже бачимо, що це впливає на бізнес – дозволяє оптимізувати певні процеси на елеваторі, пришвидшити підготовку зерна, його сушіння. Також ми потребуємо такого навчання, яке дозволить нам більше знати про европейські та американські стандарти якості зерна, адже ми поставляємо зерно на світові ринки, говорить менеджер з навчання та розвитку персоналу Нібулону Олег Суренщиков 

Також під час проєкту 66 майстрів виробничого навчання закладів професійної освіти пройшли навчання від шеф-кухаря Євгена Клопотенка та створили оновлене шкільне меню. Це якісно вплине на зміни у шкільних обідах та дозволить реформувати систему шкільного харчування. Під час конференції учасників пригощали стравами зі шкільного меню – люля-кебабом із лавашем, буряковим салатом з вишнями, салатом із броколі та шпинатом, рибними січениками в паніровці, смаженим баношем та манним пудингом із ягідним соусом.   

Я давно мріяв про те, щоб змінити шкільне меню, аби діти у школі хотіли їсти те, що їм приготували. Спочатку я видав книжку з рецептами, але потім пішов далі і вирішив навчити кухарів готувати ці страви. Для цього ми співпрацювали із закладами професійно-технічної освіти, які готують кухарів, що потім приходять до шкіл. Вдячний, що зміг долучитися до проєкту і показати кухарям, якими можуть бути шкільні обіди, вірю, що такими кроками за кілька років ми змінимо усю систему шкільного харчування. Я прагнув соціальних змін, тож вирішив братися саме за звичайні школи, аби масштаб змін був великим, сказав керівник ГО Культ Фуд Євген Клопотенко.

Під час заходу учасники говорили також про співпрацю закладів освіти, громад та бізнесу, потреби профтехосвіти, впровадження та розробку нових програм, перепідготовку дорослого населення та висловлювали необхідність у подальшому навчанні або перекваліфікації багатьох спеціалістів, яких сьогодні вкрай потребує економіка України.

За сприяння Проєкту USAID працівники Укрзалізниці пройшли кайдзен-тренінг з покращення виробничих процесів

Розвиток трудового потенціалу
06 Червня 2024

У Києві 22 представники вагоноремонтних заводів Укрзалізниці  взяли участь у кайдзен-навчанні – практичному тренінгу, спрямованому на оптимізацію та покращення виробничих процесів.

Таке навчання на запит Укрзалізниці провів Лін Інститут України в рамках проєкту «Розвиток трудового потенціалу для України» громадської організації «Міжнародна фундація розвитку» за сприяння Проєкту USAID «Економічна підтримка України».

Тренінг проходив на дільниці ремонтно-комплектувального цеху, де учасники визначали втрати у часі та ресурсах на місцях і тестували ідеї з покращення процесів. Робота проходила у групах на різних позиціях дільниці – механічна обробка деталей, свердління та ремонт. Попередньо учасники навчання пройшли онлайн-курс Lean Yellow Belt Basic.

Володимир Романенко, керівник ремонтно-комплектувального цеху:

«Є певний термін на ремонт вагону. Пришвидшення процесів на нашій ділянці зменшить період простою вагона, відповідно, він буде більше задіяний у перевезенні вантажів, у тому числі зернових. Деякі зауваження, які я почув сьогодні, доволі просто реалізувати, вони зекономлять час, ми зможемо їх втілити».

Сергій Комбер’янов, президент Лін Інституту України зазначає:

«Ми маємо підняти продуктивність робочої сили, прибрати зайві рухи, дії, і тоді людина буде набагато продуктивніша, це допоможе утримувати наших людей на робочих місцях, зокрема, на державних підприємствах. Це може і має стати єдиною правильною відповіддю у вирішенні проблеми робочої сили – не за рахунок додаткової робочої сили, а щоб меншою кількістю робити значно більше. І при цьому це зберігатиме здоров’я працівників. У людини зменшується продуктивність під кінець робочого дня, бо  вона витрачає сили на процеси і роботу, які можна легко уникнути. Коли підсвічуєш ці речі, вирішення вбачаються легкими, при цьому не потребують вкладання грошей! Роботизація, додаткові інструменти – це дуже дорого, не всі можуть собі це дозволити. На підприємствах важливо, щоб будь-яка інвестиція робилася тільки після того, як прибирається вся неефективність. Тож ми навчаємо людей бути максимально ефективними на робочому місці, переглядаємо процеси, прибираємо зайве».

Таке навчання допоможе працівникам Укрзалізниці, які задіяні в огляді та ремонті вагонів, оптимізувати робочі процеси, пришвидшити їх та зробити більш ефективними, що у свою чергу пришвидшить підготовку вагонів для потреб агробізнесу зокрема. 

Як впровадити дуальну освіту у релокованих університетах

Розвиток трудового потенціалу
03 Червня 2024

30 травня за сприяння Проєкту USAID «Економічна підтримка України» (Проєкт USAID) відбулося засідання круглого столу на тему «Впровадження дуальної освіти в переміщених закладах вищої освіти».

У заході взяли участь сім представників переміщених закладів вищої освіти: Донецького національного університету ім. В. Стуса, Східноукраїнського національного університету ім. В. Даля, Таврійського державного агротехнологічного університету ім. Д. Моторного.

Учасники обговорювали, як організувати та впровадити дуальну форму здобуття освіти в переміщених навчальних закладах. Дуальна форма освіти передбачає поєднання теоретичного матеріалу в університеті із практичним на виробництві, що дозволяє студентам отримати більше практичних навичок.

Проєкт USAID запросив Юрія Данька, доктора економічних наук, професора, проректора з наукової та міжнародної діяльності Сумського національного аграрного університету, поділитися досвідом впровадження дуальної освіти у своєму навчальному закладі. Професор Данько розповів про кроки, які допомагають ефективно впровадити такий підхід у навчанні.

Ключові аспекти містять:

  • Розуміння потреб представників бізнесу, які долучаються до дуальної освіти.
  • Заохочення студентів до участі у дуальній формі здобуття освіти.
  • Врахування змісту законодавчих та нормативних актів, які супроводжують дуальну освіту.

Учасники заходу поділилися досвідом впровадження дуальної форми здобуття освіти у релокованих навчальних закладах. Ідеться про потребу у нових бізнес-партнерах – компаніях, які готові співпрацювати з університетами за такою формою, зацікавленість викладачів та студентів у цьому процесі.  Двічі релокований з Луганщини Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля зараз працює у Києві. Його викладачі змушені були заново шукати нових бізнес-партнерів – зараз університет співпрацює з понад 10 великими компаніями, також понад 200 студентів навчаються за дуальною формою здобуття освіти, це в чотири рази більше, ніж було у Сєвєродонецьку Луганської області.

Учасники заходу також говорили про важливість підтримки впровадження дуальної освіти, яка здійснювалася завдяки реалізації гранту «Дуальна освіта для України», що реалізовувався ГО «Українська Асоціація Маркетингу» за сприяння Проєкту USAID «Економічна підтримка України». Результатом роботи цього проєкту стало створення інструментарію для впровадження дуальної форми освіти, який включає покрокову інструкцію для її інтеграції в освітній процес, а також методичні рекомендації для надання практичної допомоги навчальним закладам та підприємствам у організації та впровадженні дуальної форми освіти.

Завантажити інструментарій можна за посиланням: https://era-ukraine.org.ua/instrumentcrk/

У львові завершилася школа профорієнтації для студентів

Розвиток трудового потенціалу
15 Травня 2024

2 травня у Львові за сприяння Проєкту USAID “Економічна підтримка України”  (Проєкт USAID) благодійна організація “Українська студентська ліга” (УСЛ) в рамках проєкту “Ресурс” завершила четверту хвилю Школи профорієнтації для студентства. Це навчання організували для студентів вищих та професійно-технічних закладів Львова, аби розвинути їх спроможності у пошуку роботи, покращити комунікаційні навички та допомогти працевлаштуватися у компаніях-партнерах.  

 За час цього проєкту, який триває з липня 2023 року, 246 студентів здобули навички лідерства, командної роботи, тайм-менеджменту та ведення переговорів. Під час Школи студенти отримували також менторську підтримку та могли обрати компанію для стажування, деякі з учасників отримали роботу у компаніях, де проходили стажування.

Кожна хвиля Школи профорієнтації включала вступну сесію, профорієнтаційне тестування, сесії з лідерства, командної роботи, тайм-менеджменту, техніки переговорів, персонального брендингу, публічних виступів, написання резюме, поведінки на співбесіді, пошуку в Інтернеті роботи, навчальні екскурсії в компаніях (вступ до готельно-ресторанного бізнесу, ІТ-бізнесу, медіабізнесу та маркетингу), а також підсумкове заняття. УСЛ уклала меморандуми про співпрацю із львівськими компаніями, щоб забезпечити студентам стажування з можливістю подальшого працевлаштування. Наразі 60 з них вже пройшли стажування, ще 60 студентів отримають такий досвід. 24 студенти Школи профорієнтації вже працевлаштовані. 

Заступниця директора Проєкту USAID Кірстен Пфайффер, вітаючи учасників Школи із завершенням цього курсу, побажала молодим людям подальшого розвитку на шляху до кар’єрного зростання:  

“Коли я знаходилася на схожому етапі свого навчання та кар’єри, один професор сказав мені: «Перестаньте хвилюватися про те, який наступний вибір Ви робите. Сядьте за стіл, спробуйте щось – поки ви не сядете за стіл, ви не дізнаєтесь, як це – працювати в цій галузі або в цій компанії – навіть якщо це не довгострокова робота для вас, це дасть вам розуміння ваших наступних кроків і вашого наступного вибору”. Бажаю Вам продовжувати рухатися вперед, знаходити рішення для нових викликів та інвестувати у своє майбутнє. Коли ви розпочинаєте стажування, скористайтеся можливістю вчитися, розвиватися та зробити свій внесок в економіку України у відповідальний та ефективний спосіб”. 

“Для мене це був заклик не боятися пробувати себе в різних сферах, на різних посадах і просто не зупинятись. Я отримав доволі непогану мотивацію. Дякую організаторам цього курсу, що даєте нам, студентам, можливість відвідувати такі заходи і рухатись у правильному напрямку“, – поділився враженнями учасник курсу, студент Львівського національного університету імені Івана Франка  Андрій Колодій. 

Анастасія Троць, випускниця 3-ї хвилі Школи профорієнтації, студентка Львівського фахового коледжу індустрії моди Київського національного університету технології та дизайну та Національного університету «Львівська політехніка», яка долучилася до стажування в УСЛ в якості асистенки, ділиться власними враженнями від участі у проєкті: 

“Участь у проєкті “Ресурс” мала велике значення для мене: я отримала важливу інформацію про сфери пошуку роботи та кар’єрного розвитку, розширила свої знання та навички. Після участі в прокті “Ресурс” я пройшла стажуватися в команді УСЛ. Це стало для мене цінним досвідом, адже я змогла застосувати на практиці знання та навички, отримані під час проєкту“. 

Агрокомпанії навчаються зберігати якість зерна на елеваторах

Розвиток трудового потенціалу
10 Травня 2024

У квітні 56 працівників двох агрокомпаній – Нібулон та Grain Alliance (Баришівська зернова компанія) – завершили онлайн-навчання за курсом «Контроль безпечності і якості зерна, хвороби зернових, умови якісного зберіганні на елеваторі при проведенні експортних операцій». Навчання відбулося в рамках проєкту «Розвиток трудового потенціалу для України», що реалізує ГО «Міжнародна Фундація Розвитку» за сприяння Проєкту USAID “Економічна підтримка України“. 

Курси для компаній тривалістю один місяць провів Інститут післядипломної освіти Національного університету харчових технологій. 

Учасники курсу – спеціалісти елеваторних комплексів – аналізували якість зерна, визначали основні хвороби зерна, їх вплив на якість та насіння, вивчали методи діагностики хвороб зерна та заходи із профілактики. Також дізналися про специфіку знезараження сільськогосподарської продукції та сховищ. Отримали знання з управління безпечністю харчових продуктів, сушіння продовольчого та насіннєвого зерна. 

Серед слухачів курсу були 26 працівників Нібулону – однієї з найбільших агрокомпаній України. Анна Піскун, провідний інженер з якості відділу організації та контролю якості філії «Бессарабська» компанії “Нібулон” зазначає: 

 Важко переоцінити важливість високої якості зерна на його подальшу реалізацію. Аби не втратити цю якість, необхідно чітко дотримуватись правил на кожному етапі – від приймання зерна на елеваторі, його правильного зберігання і до відвантаження для подальшого експорту. Оскільки Ізмаїл – наразі головний канал, через який «НІБУЛОН» відправляє збіжжя по всьому світу, то саме останньому етапу – відвантаженню зерна на експорт – ми приділяємо особливу увагу, дотримуючись законтрактованих із партнерами вимог з якості. Навчання, яке пройшла наша команда завдяки Проєкту USAID, виявилось дуже пізнавальним, адже актуалізувало знання щодо вимог до зернових, олійних та бобових культур та особливостей експорту партій зерна з точки зору міжнародних стандартів та вимог безпечності харчових технологій”. 

Цей курс допоможе працівникам агрокомпаній опанувати сучасні методи зберігання та лабораторного аналізу зерна, щоб зберегти його належну якість для подальшого експорту до кінцевих замовників по всьому світу.

Відеокурс «Гендерна чутливість як елемент корпоративної культури»

Розвиток трудового потенціалу
30 Квітня 2024

Відеокурс створено громадською організацією «Освітній центр з прав людини у Львові» у партнерстві з громадською організацією «Асоціація жінок-юристок України “ЮрФем”» в межах проєкту «Гендерне насильство на противагу економічному процвітанню», який реалізується за підтримки Проєкту USAID «Економічна підтримка України».

Для кого цей курс:

  • для HR менеджерів/ок та інших фахівців/чинь із персоналу, які працюють у мікро-, малих та середніх підприємствах та які прагнуть зробити свою роботу більш гендерно чутливою, безбарʼєрною і, в першу чергу, безпечною для кожного й кожної в колективі.

Цей курс допоможе слухачам/кам:

  • дізнатися про роль бізнесу в протидії гендерній дискримінації та гендерно зумовленому насильству (ГЗН) та як гендерна рівність впливає на потенціал і ефективність бізнесу;
  • навчитися виявляти випадки дискримінації, зокрема, сексизму, а також зрозуміють шкоду таких явищ;
  • зрозуміти, що вважається сексуальними домаганнями та яка відповідальність за це настає;
  • з’ясувати, якою може бути роль роботодавця у допомозі постраждалим від домашнього насильства;
  • з’ясувати, якою може бути роль роботодавця у допомозі постраждалим від домашнього насильства;
  • дізнатися про важливість внутрішніх політик із протидії дискримінації та ГЗН, а також, із чого такі політики складаються на реальних прикладах;
  • зрозуміти, у який ще спосіб бізнес може сприяти добробуту працівників/ць, зокрема, як бути більш дружніми до працівників/ць із дітьми та чому це важливо.

Відеокурс складається з 3-х модулів (усього 10 відеоуроків) та тестувань після кожного модулю.

Відеокурс доступний за посиланням після реєстрації.

Після успішного проходження курсу учасники/ці отримають електронний сертифікат.