Розвиток трудового потенціалуГармонізовуємо розвиток освіти, навчання та навичок із вимогами ринку праці, залучаємо та закріпляємо студентів і робітників у регіоні, посилюємо інноваційну екосистему
Гармонізовуємо розвиток освіти, навчання та навичок із вимогами ринку праці, залучаємо та закріпляємо студентів і робітників у регіоні, посилюємо інноваційну екосистему
Дослідження потенціалу дуальної форми здобуття освіти для переміщених закладів вищої освіти внаслідок воєнної агресії Російської Федерації – аналітичний звіт
Війна, яку розпочала Російська Федерація (РФ) проти України, принесла нашій країні
неймовірні страждання. Кількість вбитих агресором мирних громадян, за даними ООН, перевищує
вісім тисяч, зокрема 487 дітей. Станом на зараз неможливо зібрати інформацію про загиблих на
окупованих РФ територіях України, а їх тільки в Маріуполі може бути близько ста тисяч. Кількістьвнутрішньо переміщених осіб оцінюється від п’яти до семи мільйонів, за даними Мінреінтеграції.
За межами України перебуває близько п’яти мільйонів українців.
РФ вщент зруйнувала 439 закладів освіти та пошкодила 27945. За даними Міністерства освіти
і науки України (МОН), внаслідок повномасштабного вторгнення РФ зруйновано 4 заклади вищої
освіти (ЗВО) та 24 закладів фахової передвищої освіти (ЗФПО), пошкоджено 116 закладів вищої й
післядипломної педагогічної освіти, а також 167 ЗФПО.
З початком збройної агресії МОН займалося переміщенням закладів вищої та фахової
передвищої освіти з Донецької, Луганської, Херсонської, Запорізької та Харківської областей, де
тривали активні бойові дії, у більш безпечні регіони. Так, переміщено 94 заклади фахової
передвищої освіти державної, комунальної та приватної форми власності. А також тимчасово
переміщено 29 закладів вищої освіти та 64 відокремлених структурних підрозділів ЗВО державної,
комунальної й приватної форм власності. Офіційно в Україні налічується понад 80 тисяч студентів
з числа внутрішньо переміщених осіб.
Але попри війну, зимову енергетичну кризу та ракетні обстріли українські викладачі
продовжують навчати, а здобувачі освіти – навчатися. Дуальна форма здобуття освіти (ДФЗО),
запроваджена чотири роки тому, до початку військової агресії РФ швидко набирала прихильників як
з боку освітян та здобувачів освіти, так і з боку бізнесу. Закладами освіти в 2021/2022 навчальному
році було заявлено безпрецедентну кількість підприємств-партнерів для участі в проєкті
впровадження ДФЗО в Україні. Якби не початок повномасштабного вторгнення, 2021/2022
навчальний рік мав би стати роком якісного прориву, адже окрім збільшення кількості роботодавців,
відчутно урізноманітнилась їхня профільність та перелік спеціальностей, за якими мало б відбуватися
навчання. Підприємства-партнери, що навчали здобувачів за ДФЗО, також зазнали пошкоджень та
збитків. Ті, хто перебувають на тимчасово окупованій території, об’єктивно не можуть займатися
навчанням українських здобувачів.
Проєкт USAID «Економічна підтримка України» (Проєкт USAID) підтримує впровадження
ДФЗО від початку реалізації пілоту МОН (Наказ МОН від 15.10.2019 №1296). У фокусі діяльності
Проєкту USAID із питань розвитку трудового потенціалу на сході України (до 24.02.2022) та у всіх
регіонах країни (після повномасштабного вторгнення) є створення та розвиток партнерства «освіта-бізнес», а ДФЗО є одним з ефективних інструментів налагодження такої взаємодії. 01 липня 2023
року Проєкт USAID розпочав реалізацію проєкту «Дуальна освіта для України» (проєкт) у співпраці з ГО «Українська асоціація маркетингу» (УАМ). Одним із завдань реалізації цього проєкту єдослідження, націлене на аналіз потенціалу впровадження ДФЗО в регіонах, де перебувають переміщені заклади освіти – партнери Проєкту USAID.
Інфографіки про дуальну форму здобуття освіти
Запрошуємо ознайомитися та скористатися інфографіками, які були створені в рамках проєкту «Дуальна освіта для України», що реалізується ГО «Українська Асоціація Маркетингу» у партнерстві з Проєктом USAID «Економічна підтримка України».
Запропоновані інфографіки Ви можете завантажити на свої сторінки про дуальну форму здобуття освіти (ДФЗО) та використовувати на всіх етапах організації ДФЗО. Також, будемо Вам вдячні за відгук, коментар, зауваження чи пропозицію, які Ви матимите у процесі використання інфографік. Відгуки надсилайте на поштову скриньку info_era@dai.com з темою листа: «Відгук/коментар/пропозиція/зауваження до інфографіки про дуальну форму здобуття освіти».
Основні теми:
- Що таке дуальна освіта?
- Що таке дуальна освіта? ОБОВ’ЯЗКИ СТОРІН | ЗАКЛАД ОСВІТИ
- Що таке дуальна освіта? ОБОВ’ЯЗКИ СТОРІН | КОМПАНІЯ
- Що таке дуальна освіта? ОБОВ’ЯЗКИ СТОРІН | ЗДОБУВАЧ/КА
- Договори
- Договори | 2-сторонній договір
- Договори | 3-сторонній договір
- Алгоритм впровадження ДФЗО на підприємстві
- Як здобувачеві (-чці) перевестись на дуальну освіту?
- Як здобувачеві (-чці) перевестись на дуальну освіту? ДЛЯ ТИХ, ХТО ВЖЕ МАЄ МІСЦЕ В КОМПАНІЇ.
- Співпраця між ЗО та компанією
- Співпраця між ЗО та компанією. ОБОВ’ЯЗКИ | КООРДИНАТОР ДУАЛЬНОЇ ОСВІТИ ВІД ЗО
- Співпраця між ЗО та компанією ОБОВ’ЯЗКИ | КООРДИНАТОР ДУАЛЬНОЇ ОСВІТИ ВІД РОБОТОДАВЦЯ
- Співпраця між ЗО та компанією ОБОВ’ЯЗКИ | КУРАТОР | НАСТАВНИК
- ЦЕНТР ДУАЛЬНОЇ ОСВІТИ – ОКРЕМИЙ СТРУКТУРНИЙ ПІДРОЗДІЛ ДЛЯ ПОШИРЕННЯ ДФЗО
Посібник “Майже настільна книга про кейси”
У кінці ХІХ століття в школі права в Гарвардському університеті студенти навчалися за поширеною на даний момент в Україні схемою: вони слухали лекції, вивчали підручники і потім переказували матеріал викладачам. Знайомо? Практичні навички студенти починали отримувати тільки після того, як закінчували університет і починали працювати.
Однак, свого часу, все змінили кейси.
Чи чули ви коли-небудь про кейси, кейс-чемпіонати, кейс-клуби?
Якщо ні, то в “Майже настільній книзі про кейси” ви зможете дізнатися про те, що це таке, для чого це потрібно студентам і навчитеся розв’язувати кейси.
Якщо так, то ми дамо вам багато корисної додаткової інформації, щоб ви змогли ще краще розібратися в тематиці кейсів. Там будуть і цікаві історії про кейси, і шпаргалки для розв’язку кейсів і посилання на величезну базу кейсбуків Гарварду, Оксфорду та інших провідних університетів.
Розвиток трудового потенціалу
Чому важливо розвивати трудовий ресурс у Східній Україні?
Наскрізні виклики розвитку трудового потенціалу Сходу України блокують можливості та створюють проблеми для працівників, роботодавців, шкіл, міст, органів місцевого самоврядування та сімей.
До основних обмежень з якими працює команда з розвитку трудового потенціалу належать є:
Демографічний спад – зміни в демографії та міграція робітників спричиняють зменшення кількості студентів у закладах освіти, що загрожує їхній економічній життєздатності, і продукує меншу кількість відповідних кваліфікованих робіт для заміщення робочих місць на сході України.
Послаблення або відсутність інновацій – структурні та системні проблеми закладів освіти призвели до вакууму без інновацій, що обмежує можливості традиційного бізнес-партнера розвиватись, процвітати чи конкурувати.
Порушення зв’язків освіти з промисловістю – без забезпечення належного механізму зворотного зв’язку для реалізації змін в університетах та адаптації змісту освіти до потреб приватного сектору, багато компаній не зможуть знайти відповідних кваліфікованих працівників, що значно підвищить їх конкуренцію, збільшуючи ймовірність припинення чи зміни місця діяльності.
У кожному випадку команда проєкту з розвитку трудового потенціалу прагне максимізувати вплив у секторах та партнерах проєкту шляхом здійснення загальносистемних, сталих та незалежних від постійного фінансування чи втручання з боку донорів змін.
Ключові стратегічні цілі розвитку трудового потенціалу
Для створення систематичних та стійких рішень команда проєкту з розвитку трудового потенціалу визначила три основні стратегічні цілі, які спрямовуватимуть окремі види діяльності націлену на стимулювання економіки до створення, привабливих для молоді, робочих місць та які сприятимуть економічному омолодженню їхніх громад:
Гармонізувати розвиток освіти, навчання та навичок із вимогами ринку праці
Залучати та закріпляти студентів і робітників у регіоні шляхом розвитку інноваційності та підвищення конкурентоспроможності закладів освіти різних рівнів й покращення привабливості роботодавців
Посилити інноваційну екосистему та стимулювати співпрацю університетів з компаніями з питань проведення спільних прикладних досліджень та розробок для розвитку інновацій, зростання і створення робочих місць на рівні компаній
ПАРТНЕРИ ДЛЯ ВПРОВАДЖЕННЯ ПІДХОДІВ РОЗВИТКУ ТРУДОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ
УНІВЕРСИТЕТИ-ПАРТНЕРИ ПРОЄКТУ
АКТИВНОСТІ З РОЗВИТКУ ТРУДОВОГО ПОТЕНЦІАЛУ ДЛЯ ЗАКЛАДІВ ОСВІТИ
- Сприяти формуванню спроможності університетів розуміти ринки
- Сприяння розвитку можливостей співпраці з прикладних досліджень та розробок
- Побудова між-університетських партнерств
- Сприяння розвитку інновацій в університетах
- Сприяння співпраці бізнесу та університетів за допомогою дуальної форим здобуття освіти
- Підтримання діяльності для центрів розвитку кар’єри в університетах, коледжах та закладах професійної освіти
- Розбудова мережі кейс-клубів у регіоні
- Підтримка дистанційного навчання згідно з обмеженнями COVID-19
- Оновлення технічної інфраструктури та навчальних програм
- Формування навичок інноваційного підприємництва
МІЖСЕКТОРАЛЬНІ ІНІЦИАТИВИ
- Закріплення робітників
- Залучення молоді
МАПА ОСВІТНІХ ТА МІЖСЕКТОРАЛЬНИХ ІНІЦІАТИВ ПРОЄКТУ